logo

Brandul „Vin Moldova” poate fi utilizat deocamdată de o treime dintre vinificatori


https://www.ipn.md/ro/brandul-vin-moldova-poate-fi-utilizat-deocamdata-de-o-treime-7966_1009634.html

Brandul naţional „Vin Moldova”, recent lansat, va putea fi folosit doar de către vinificatorii care vor îndeplini condiţiile pentru producerea unui vin de calitate. Deocamdată, doar o treime dintre producătorii de vin din Moldova îndeplinesc condiţiile pentru a utiliza acest brand, a declarat pentru IPN, Diana Lazăr, manager din industria vinicolă, Proiectul USAID CEED II.

Există totuşi speranţa că, în câţiva ani, majoritatea producătorilor se vor regăsi sub umbrela acestui brand, care va semnifica calitate. „Acest brand este suplimentat de un caiet de sarcini, de un standard de calitate, la care vinurilor vor trebui să se alinieze şi să respecte toate condiţiile”, a spus Diana Lazăr.

Ministrul agriculturii şi industriei alimentare, Vasile Bumacov, a precizat că brandul va fi atribuit numai vinurilor de calitate, de care răspunde noul Oficiu Naţional al Viei şi Vinurilor. „Această denumire trebuie să fie primul lucru pe care trebuie să-l vadă consumatorul – că este un vin de calitate din Republica Moldova”, a menţionat ministrul.

Brandul „Vin Moldova” va fi promovat insistent atât în ţară, cât şi peste hotare. Lansarea peste hotare a acestuia va avea loc în cadrul expoziţiei internaţionale de vinuri „ProWine”, în martie anul viitor, în Germania. Logul brandului reprezintă o barză, care ţine în cioc un strugure în forma Republicii Moldova.

Brandul „Vin Moldova” a fost realizat cu susţinerea USAID.