logo

Avem de pierdut daca nu abordăm bullying-ul în mod eficient și urgent, dezbateri


https://www.ipn.md/ro/avem-de-pierdut-daca-nu-abordam-bullying-ul-in-7967_1080062.html

Violența asupra copiilor poate duce la anxietate, depresie și chiar probleme de sănătate mintală. Impactul negativ este profund, lung și afectează nu doar copilul victimă, ci și familiile acestora, comunitățile și țara în ansamblu, atenționează Ilija Talev, director adjunct UNICEF Moldova. Fenomenul bullying a fost dezbătut astăzi, 2 martie, pe platforma parlamentară a Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, transmite IPN.

Ilija Talev a subliniat că violența subminează toate investițiile în educație și crește costurile economice ale sănătății și bunăstării copiilor, reducând potențialul de creștere și prosperitate. „Sunt necesare investiții mai mari în mecanisme intersectoriale pentru soluționarea problemei, deoarece toți, în mod colectiv, avem multe de pierdut prin faptul că nu abordăm problema în mod eficient și urgent”, a relevat Ilija Talev.

Un studiu realizat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și UNICEF arată că 87 % dintre elevii claselor a 6-12-a au fost afectați de bullying, atât ca victime, martori sau agresori. La sondaj au participat 2337 de elevi din mai multe instituții de învățământ. De asemenea, studiul relevă că fenomenul bullying rămâne neobservat, practic, este neglijat de administrația instituțiilor de învățământ.

Deputata Maria Ciobanu, membră a Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, a relevat că responsabilitatea privind contracararea bullyingului aparține tuturor, iar dacă vrem să creștem o generație sănătoasă, trebuie să ne  implicăm cu toții.

Viorica Dumbrăveanu, consilieră a președintelui Parlamentului, a menționat că definirea formelor de bullying va permite clarificarea fenomenului și modul în care  autoritățile pot să intervină  pentru a ajuta copiii.

Maia Bănărescu, avocată a poporului pentru drepturile copilului a menționat că educația copiilor trebuie să fie bazată pe toleranță, respect față de sine.