Politicile şi practicile recente de educaţie inclusivă, care au ajutat aproximativ 4 mii de copii cu cerinţe educaţionale speciale să meargă la o şcoală generală, au fost revizuite în cadrul unei şedinţe organizate luni, 23 februarie, de către Oficiul înaltului comisar ONU pentru drepturile omului, UNICEF şi reprezentanţii Guvernului, transmite IPN.
„Salutăm ideea de a ne putea întâlni cu părinţii şi copiii la un dialog deschis despre politicile educaţionale inclusive din ţara noastră. Acest dialog cu societatea civilă ne ajută să avansăm în eforturile noastre de incluziune şcolară a tuturor copiilor”, a spus viceministrul educaţiei, Liliana Onofrei-Nicolaescu.
Iulian Perciun, care are un copil cu dizabilităţi, a apreciat această oportunitate pentru părinţi de a se întâlni cu funcţionarii ministerului, educatori şi alţi specialişti responsabili de elaborarea politicilor, pentru a discuta experienţa de lucru în vederea depăşirii barierelor în calea accesului egal la educaţie pentru copiii cu dizabilităţi.
Platformă de Discuţii este rezultatul eforturilor pe parcursul unui an din partea părinţilor şi copiilor, care au creat o reţea de promovare a educaţiei inclusive. Reţeaua include în prezent 80 de familii care au copii cu cerinţe speciale.
În Republica Moldova sunt în jur de 15 mii de copii cu dizabilităţi. Programul Guvernului pentru dezvoltarea educaţiei inclusive a fost adoptat în 2011. De atunci, numărul copiilor cu necesităţi educaţionale speciale în şcolile generale a crescut de la 1604 la 7660. Pe parcursul acestei perioade, numărul de copii cu dizabilităţi în şcoli auxiliare şi speciale a scăzut de la 2549 la 1538.