Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței atenționează consumatorii să fie atenți la produsele procurate, mai ales pe perioada sărbătorilor, când sunt lansate oferte aparent atractive. Inspectorii au vizitat mai multe centrele comerciale și au constatat anumite practici comerciale înșelătoare, transmite IPN.
Inspectorii APCSP recomandă cumpărătorilor să ceară de la vânzător toată informația despre produsul care le prezintă interes, iar comerciantul este obligat să o ofere, inclusiv informația despre promoțiile existente.
Dacă se declară că în cadrul promoției se face o reducere de până la 20%, 30% sau 80% , e suficient ca cel puțin un produs din magazin să aibă această reducere. Cumpărătorii sunt îndemnați să dea dovadă de vigilență atunci când analzează prețurile indicate în cadrul ofertelor. Agentul economic este obligat să plaseze prețul ofertei pe produs sau în imediata apropiere a produsului. Să marcheze prețul vechi cu semnul „tăiat” și să indice procentul de reducere.
Inspectorii atenționează că unii comercianți apelează la practica de a majora prețul cu o zi înainte de a anunța oferta, ca ulterior să poată afișa o reducere mai mare. Cumpărătorul este în drept să ceară și să obțină informații despre cum au variat prețul la un anumit produs.
Imediat ce s-a sfârșit perioada promoțională, vânzătorul trebuie să înlăture orice informație care ar induce consumatorul în eroare.
Dacă agenții economici recurg la practici comerciale înșelătoare pot fi amendați cu sume de până la 9000 de lei. Plângerile se depun la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.