Direcția generală educație, tineret şi sport a municipiului Chişinău a lansat miercuri, 25 aprilie, atelierul de lucru „Reflecţii asupra avantajelor şi limitelor determinate de cadrul legal existent în contextul Codului Educaţiei”, organizat în cadrul Forumului de idei pedagogice „Dialoguri chişinăuiene-2018”. Rodica Druţă, şeful interimar al Direcției, a spus pentru IPN că atelierul a fost organizat pentru a realiza măsurile prevăzute de un ordin emis la sfârşitul anului 2017 prin care a fost lansat procesul de debirocratizare a activităţii pedagogilor.
Rodica Druţă afirmă că actele normative discutate vizează managementul aplicării documentaţiei şcolare, cu accent pe nomenclatorul şcolar; metodologia privind repartizarea timpului de muncă a personalului didactic; regulamentul tip al instituţiei de învăţământ speciale; grila de evaluare a comportamentelor manifestate de elev, cât de necesară este aceasta şi cât de relevantă, dar şi platforma electronică în regim online de evidenţă de înscriere a copiilor cu vârsta de până la şapte ani.
Potrivit şefului Direcţiei, concluziile atelierului vor fi transmise organelor ierarhic superioare în competenţa cărora este să le analizeze şi, dacă merită, să le pună în valoare. Perioada de desfăşurare a atelierelor ține până la data de 15 mai.. După care urmează să fie elaborat un raport cu ceea ce s-a reuşit de discutat la nivel de municipiu. „Intenţionăm să venim cu o viziune, poate de modificare, poate de îmbunătăţire a anumitor acte normative”, a spus Rodica Druţă.
În deschiderea atelierului, Monica Babuc, ministra educaţiei, culturii şi cercetării, a subliniat necesitatea adaptării procesului de muncă al pedagogilor la noile reglementări aprobate la sfârșitul anului 2017, care au ca scop debirocratizarea și eficientizarea sistemului educațional. „Obiectivul nostru ar trebui să fie promovarea unui dialog deschis şi constructiv în scopul analizei impactului politicilor educaţionale asupra sistemului de învăţământ. Vă rog să veniți cu propuneri de îmbunătățire a actualului cadrul normativ, astfel încât dascălii să-și redobândească prestigiul în societate, iar profesia de pedagog să redevină atractivă”, a declarat Monica Babuc.
La atelier au participat reprezentanţi ai subdiviziunilor Primăriei municipiului Chişinău, Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării, ai sindicatului republican şi municipal şi conducători ai instituţiilor de învăţământ general din municipiu.
Forumul de idei pedagogice „Dialoguri chişinăuiene” a fost lansat acum 9 ani – drept o platformă adresată cadrelor didactice, managerilor, profesorilor, învăţătorilor, specialiştilor în ştiinţe ale educaţiei şi tuturor celor interesaţi de problemele învăţământului.