logo

Aproape 30% din cei care au cablu TV preferă semnalul digital


https://www.ipn.md/ro/aproape-30-din-cei-care-au-cablu-tv-prefera-semnalul-digital-7966_998545.html

Ponderea numărului de abonaţi la reţelele de cablu digital în structura tuturor abonaţilor la reţelele de cablu a ajuns la 28,4%. Din ce în ce mai mulţi abonaţi noi optează pentru serviciile digitale, notează Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), citată de Info-Prim Neo. Majoritatea absolută a abonaţilor care recepţionează semnalul TV în format digital sunt consumatori ai serviciilor furnizate prin reţele de cablu şi în baza tehnologiei IPTV. Din numărul total al abonaţilor la serviciile furnizate prin reţele de cablu 84,8 mii beneficiază de conţinut TV în format digital, iar 213,5 mii recepţionează programele televizate în format analog. Ca urmare a creşterii numărului de abonaţi, în primul trimestru al anului 2012, veniturile provenite din vânzarea serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale s-au ridicat la circa 76,5 mln lei, iar venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de servicii TV multicanal a însumat 51,12 lei. În perioada de referinţă, operatorii reţelelor de cablu au realizat vânzări în valoare de 39,8 mln lei. Cele mai mari venituri le-au obţinut SRL „Sun Communications” şi SA „Moldtelecom”, aceste companii înscriindu-şi la activ vânzări în sumă de 13,5 mln lei şi, respectiv, 9,2 mln lei. SRL „Sun Communications” a înregistrat un venit mediu lunar per abonat (ARPU) de 41,11 lei, iar SA Moldtelecom – de 84,76 lei. În primul trimestru al anului 2012, pe piaţa serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale au activat 125 de operatori. Cele mai importante cote pe piaţa serviciilor furnizate prin reţele de cablu au fost deţinute, în funcţie de cifra de afaceri, de SRL „Sun Communications” – de 33,83%, SA „Moldtelecom” – de 23,05%, SRL „AMT” – de 4,37% şi CTC Alfa – de 2,34%. Ceilalţi furnizori au împărţit împreună o cotă de piaţă de 36,41%.