Aproape 1,5 mlrd lei vor fi investiţi în acest an în reabilitarea drumurilor
https://www.ipn.md/ro/aproape-15-mlrd-lei-vor-fi-investiti-in-acest-an-in-reabilitarea-drumurilor-7966_989571.html
Guvernul urmează să aprobe, în scurt timp, programul lucrărilor de reabilitare a drumurilor pentru anul 2011. În total pentru acest an sunt prevăzute finanţări de 1,5 mlrd lei, a declarat într-un interviu viceministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, Boris Gherasim, citat de Info-Prim Neo.
Potrivit oficialului, în Fondul rutier sunt prevăzute 788 mln lei; 100 mln vor fi alocate din compartimentul investiţii capitale al bugetului de stat pentru încheierea lucrărilor la tronsonul de drum Orhei – Rezina (necesare sunt 250 mln lei); 450 mln vor fi alocate în baza contractelor semnate cu finanţatorii externi, cum ar fi BERD, BEI, Comisia Europeană şi alţii. Mai sunt şi finanţări mai mici, granturi.
Viceministrul a precizat că volumul de finanţare este cu mult mai mare decât în anii precedenţi, însă, totuşi, insuficient pentru a face faţă necesităţilor existente. „În 2012 mijloacele alocate pentru reabilitarea infrastructurii drumurilor vor constitui 3 mlrd lei, ca în anii ulteriori să ajungem la 4 mlrd. Această sumă ne-ar permite pe parcursul a 10 ani să reabilităm reţeaua de drumuri naţionale şi locale în totalitate”, a subliniat Boris Gherasim.
Potrivit viceministrului, în anul curent lucrările nu au fost întrerupte nici pe perioada iernii. „S-a continuat plombarea gropilor, în prezent se efectuează lucrări care nu au fost făcute ani la rând, cum ar fi curăţarea arborilor, a şanţurilor, a sistemelor de evacuare a apelor. Pentru nespecialişti par a fi lucrări neimportante, dar neefectuarea lor la timp a grăbit procesul de degradare a drumurilor. Imediat după ce temperaturile vor mai urca, vor începe plombările pe drumurile naţionale”, a menţionat viceministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor.
Boris Gherasim a mai spus că în acest an vor fi reabilitate circa 100 de tronsoane de drumuri locale (care leagă localităţile cu drumurile naţionale). Aceste drumuri, fiecare de câte 2, 4 şi 6 km, sunt practic impracticabile. Lucrările la ele vor fi efectuate cu implicarea autorităţilor publice locale.