logo

Aplicarea Registrului electronic, amânată până în 2015


https://www.ipn.md/ro/aplicarea-registrului-electronic-amanata-pana-in-2015-7965_989321.html

Registrul electronic al alegătorilor este instalat deja la sediul autorităţii electorale centrale sub formă de computere, servere şi baze de date. Însă, pentru buna funcţionare a sistemului este nevoie de infrastructură informaţională în toate cele 2000 de birouri electorale din ţară, care trebuie să fie conectate prin reţea la sistemul informaţional al registrului, precum şi de instruirea specială a cetăţenilor privind modul de utilizare a acestuia, susţine preşedintele Comisiei Electorale Centrale (CEC), Iurie Ciocan, citat de Info-Prim Neo. Parlamentul a decis în această săptămână să prelungească până în anul 2015 proiectului de creare a registrului electronic. Amendamentul a stârnit nemulţumirea deputaţilor PCRM, care consideră că implementarea registrului electronic este tărăgănată fără temei. Iurie Ciocan susţine că aceste nemulţumiri ale opoziţiei parlamentare sunt nefondate. Problema implementării proiectului nu constă doar în bani, ci şi într-o serie de acţiuni tehnice şi organizatorice. Preşedintele CEC a mai spus că instituţia pe care o conduce nu a cheltuit încă niciun leu pentru crearea Registrului electronic al alegătorilor. Persoanele care îl gestionează sunt numite de către Guvern şi experţii Programului Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare. Potrivit CEC, odată creat Registrul electronic, se va exclude votarea multiplă sau orice alte tentative de încălcare a legislaţiei. Alegătorul, care deja şi-a exercitat dreptul la vot, va avea o bifă în drept cu numele său din Registru şi nu va putea vota repetat.