logo

APEL încurajează relaţii transparente între TRM şi producătorii independenţi


https://www.ipn.md/ro/apel-incurajeaza-relatii-transparente-intre-trm-si-producatorii-independenti-7967_993117.html

Achiziţiile produselor media de la producătorii independenţi fortifică independenţa editorială a radiodifuzorului public, de aceea este importat ca relaţia între aceşti producători şi Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) să se bazeze pe reguli de joc transparente − constată directorul executiv al Asociaţiei Presei Electronice APEL, Ion Bunduchi. „Achiziţiile produselor media de la producătorii independenţi diversifică conţinutul programelor pe care radiodifuzorul le oferă publicului şi, totodată, stimulează piaţa. În Moldova piaţa producătorilor independenţi este subdezvoltată, pe când în Europa există o piaţă prin care trec miliarde”, a declarat Ion Bunduchi pentru Info-Prim Neo. Potrivit directorului APEL, prima încercare de a stabili reguli de joc transparente între radiodifuzorul public şi producătorii independenţi a avut loc în 2008, însă pe atunci era altă administraţie a companiei, care s-a dovedit reticentă faţă încercarea APEL de a pune la punct un regulament care să explice până la capăt în ce condiţii sunt făcute aceste achiziţii − de la cine, conform căror criterii, cine poate să se considere producător independent etc. „Actuala administraţie a demonstrat deschidere de a schimba lucrurile în bine, de a reforma anumite segmente şi venim cu o încercare aşa cum am făcut-o şi în alte dăţi”, a subliniat Ion Bunduchi referindu-se la contextul în care a fost organizată Conferinţa naţională „Relaţia dintre radiodifuzorul public şi producătorii independenţi”. Directorul APEL a menţionat că în cadrul conferinţei şi-au expus opiniile atât reprezentanţii Instituţiei Publice Naţionale a Audiovizualului, cât şi producătorii independenţi, care au fost faţă în faţă. S-a ajuns la concluzia că sunt necesare reguli de joc pe care să le accepte ambele părţi. „De regulă producătorii independenţi, puţinii pe care îi avem, în fond fac donaţii şi se mulţumesc cu faptul că produsele media pe care le oferă sunt difuzate pe canalul naţional, dar şi aceste lucruri trebuie puse la punct”, a menţionat Ion Bunduchi. Conferinţa naţională „Relaţia dintre radiodifuzorul public şi producătorii independenţi”, desfăşurată la 3 şi 4 octombrie, este a doua din cadrul proiectului „Contribuţii la edificarea serviciului public”, finanţat de Fundaţia Soros Moldova şi implementat de Asociaţia Presei Electronice.