logo

APEL anunţă o nouă campanie de monitorizare a staţiilor TV şi îşi declară aderarea la Coaliţia - 2009


https://www.ipn.md/ro/apel-anunta-o-noua-campanie-de-monitorizare-a-statiilor-tv-si-isi-declara-aderar-7967_973179.html

Asociaţia Presei Electronice din Moldova (APEL) va monitoriza zece staţii TV pentru a vedea felul în care acestea prezintă actorii politici şi electorali. Perioada de monitorizare începe la 1 ianuarie 2009 şi se va încheia la 30 noiembrie, iar APEL se obligă să prezinte rapoarte lunare în acest sens. În perioada electorală, rapoartele vor fi făcute publice la conferinţe de presă săptămânale. La o conferinţă de presă găzduită de agenţia Info-Prim Neo, directorul executiv APEL, Ion Bunduchi a declarat că „nimănui nu-i place să se afle sub monitorizare, dar în situaţia mass-media din R. Moldova încetăţenirea acestei practici este una oportună şi necesară”. „În special în perioada campaniei electorale şi noi ştim că reacţiile nu vor fi întotdeauna adecvate”, a subliniat Ion Bunduchi. APEL va monitoriza prestaţiile staţiilor EuTV, NIT, N4, Prime, Pro TV Chişinău, TV7, TVC 21, 2 Plus şi cei doi radiodifuzori publici: Teleradio-Moldova şi Teleradio-Găgăuzia. Proiectul este finanţat de către Delegaţia Comisiei Europene în R. Moldova în cadrul Instrumentului European pentru Democraţie şi Drepturile Omului şi va valorifica un buget total de peste 120 mii de euro. „În cazul dat Comisia Europeană sprijină un asemenea proiect în tendinţa generală de a susţine procesul democratizării societăţii noastre. În primul rând, rezultatele studiului ne sunt necesare nouă pentru a vedea care sunt capacităţile televiziunilor din Moldova de a informa plenar alegătorul pentru a face o alegere conştientă şi informată”, a spus directorul executiv APEL. Proiectul urmăreşte să contribuie la crearea condiţiilor pentru asigurarea unui proces electoral liber, corect, transparent şi democratic în 2009 şi la formarea deprinderilor profesionale la televiziune de a prezenta actorii politici şi electorali în mod echidistant, imparţial şi echilibrat în programele de ştiri, emisiuni de actualitate socio-politică şi de dezbateri televizate. Monitorii vor analiza comportamentul canalelor TV pentru a identifica şi a sistematiza derogările de la normele juridice şi deontologice, şi pentru a edita un ghid de bune practici de reflectare a campaniei electorale în mass-media. Prin acest proiec,t APEL îşi declara aderarea la Coaliţia 2009 – o echipă de ONG-uri care îşi propun să monitorizeze sub diferite aspecte corectitudinea desfăşurării alegerilor parlamentare.