Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) recomandă furnizorilor de servicii publice de comunicaţii electronice să folosească mai activ paginile sale de internet pentru a-şi onora obligaţiile de informare a consumatorilor finali despre serviciile pe care le prestează. Această recomandare are la bază prevederile Regulamentului cu privire la furnizarea serviciilor publice de comunicaţii electronice care stabileşte un set de obligaţii pentru furnizori privind informarea utilizatorilor finali, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al ANRCETI, regulamentul obligă furnizorii să ofere gratuit publicului informaţii detaliate, clare şi actualizate despre preţurile şi tarifele la serviciile prestate, precum şi despre condiţiile de furnizare şi utilizare a acestor servicii. Conform aceluiaşi act noramtiv, furnizorii urmează să publice contractul cu clauzele contractuale standard. În acelaşi timp, furnizorii au obligaţia să facă publice orele de audienţă a utilizatorilor finali şi să organizeze audienţa acestora pe chestiuni ce ţin de furnizarea serviciilor.
ANRCETI informează furnizorii că în decursul acestui an, în cadrul acţiunilor sale de monitorizare şi control, va pune accentul pe verificarea gradului de onorare a obligaţiilor furnizorilor faţă de utilizatorii finali, stabilite în Regulament, în special în partea ce tine de postarea setului de informaţii.
În acelaşi timp, ANRCETI îndeamnă utilizatorii finali să-i adreseze sesizări, în cazurile în care aceştia constată că furnizorii nu-şi onorează obligaţiile de informare a publicului.
Acţiunile au drept scop sporirea gradului de protecţie a utilizatorilor finali şi fac parte din planul campaniei de informare „Cunoaşte-ţi drepturile de consumator al serviciilor de comunicaţii electronice” lansată de către ANRCETI.