Air Moldova a admis mai multe încălcări privind rambursarea mijloacelor bănești în contextul zborurilor anulate. De exemplu, a fost depășit termenul de rambursare. Potrivit prevederilor legale, întregul cost al biletului la prețul de achiziție se efectuează în termen de șapte zile, nu de 30 de zile cum practica operatorul. Constatările aparțin Autorității Aeronautice Civile care a efectuat un control de stat inopinat, transmite IPN.
„Pasagerilor afectați nu le-a fost prezentată o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care sunt precizate normele de compensare și asistență conform Regulamentului. De asemenea, pasagerilor nu li s-a prezentat în formă scrisă nici coordonatele Autorității Aeronautice Civile”, se arată într-un comunicat de presă.
Au fost admise încălcări și la capitolul respectării dreptului la deservire a pasagerilor și anume: mese și băuturi direct proporționale cu timpul de așteptare, cazare hotelieră, transport dintre aeroport și locul cazării.
Air Moldova a fost sancționată pentru utilizarea de practici comerciale înșelătoare în baza prevederilor din Cod Contravențional. „În context, AAC a emis următoarea prescripție: Air Moldova S.R.L. va rambursa în termen de șapte zile întregul cost al biletelor tuturor pasagerilor solicitanți, afectați de anularea zborurilor în perioada 21-25 aprilie 2023 – până la data limită de 2 mai 2023”, mai menționează Autoritatea Aeronautică Civilă.
De asemenea, operatorul aerian urmează să prezinte tuturor pasagerilor afectați de anularea a 46 zboruri în perioada 21-25 aprilie 2023 o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care vor fi precizate normele de compensare și asistență conform Regulamentului și coordonatele Autorității Aeronautice Civile în termen de 24 de ore.
Autoritatea Aeronautică Civilă reiterează că pasagerii își pot revendica drepturile, solicitând contravaloarea biletelor și pot beneficia și de o compensație care variază între 250-400 de euro, în funcție de destinație.
Toți pasagerii afectați de anularea zborurilor pot depune o solicitare în adresa companiei aeriene (prin intermediul poștei electronice, telefon, sediul unității comerciale din bd. Negruzzi 10), iar în cazul nesoluționării situației, consumatorii pot depune o reclamație în adresa Autorității Aeronautice Civile.