Administratorii imobilelor locative din sectorul Botanica pot participa, pe 16 martie și 20 aprilie, la sesiuni de informare privind procedura reorganizării fondului locativ în Asociație de Proprietari în Condominiu (APC), așa cum prevede Legea Condominiului.
Într-o conferință de presă la IPN, Ianuș Cușnir, directorul executiv al asociației patronale „Asociațiile de Coproprietari în Condominiu”, a spus că, potrivit Legii Condominiului, aprobată de Parlament la finele anului trecut, toate formele existente de administrare a blocurilor urmează să se reorganizeze în APC. La sesiunile de informare vor participa experți de la Direcția generală locativ-comunală și amenajare (DGLCA), cât și reprezentanți ai Agenției Servicii Publice (ASP).
Participanții vor obține informații despre cum poate fi inițiată procedura de reorganizare. Li se vor oferi suport logistic, juridic sau organizațional, total gratuit. Doritorii de a participa la prima sesiune de informare pot să se prezinte, sâmbătă, 16 martie, în incinta Preturii sectorului Botanica, în sala de festivități, cu începere de la ora 10.30.
„E bine de făcut reorganizarea de sine stătător, deoarece, conform legislației, dacă administratorul nu inițiază această procedură de reorganizare, statul se implică, lichidează persoana juridică de la Cadastru și Primăria Chișinău, prin concurs, va numi o persoană străină din blocul fiecăruia, administrator profesionist, fără a lua în calcul care este poziția locatarilor din blocul în care oamenii locuiesc”, a spus Ianuș Cușnir.
Adrian Bîtco, coordonatorul proiectului „Eficientizarea managementului administratorilor imobililor din domeniul locativ din sectorul Botanica al municipiului Chișinău”, spune că, pe lângă acordarea suportului direct, în cadrul proiectului organizatorii își mai propun și crearea unui set de instrucțiuni pentru administratori. Potrivit lui Adrian Bîtco, în cadrul proiectului se conlucrează cu Primăria Chișinău, Secția controlul activității administratorilor blocurilor de locuințe. Această cooperare are drept scop aducerea informației către administratori, familiariza lor cu noua legislație.
Angela Lazarenco, președinta Comitetul Sectorial pentru Formare Profesională în Domeniul „Intermedieri financiare și asigurări, tranzacții imobiliare”, a spus că Comitetul a lansat acest proiect pentru a facilita dialogul social între autoritățile statului și agenții economici din ramura pe car o reprezintă. Partenerii implicați în această acțiune urmăresc formarea continuă a administratorilor de blocuri locative. Potrivit Angelei Lazarenco, alături de acest proiect, în toamna anului curent va fi lansat un al doilea proiect de informare, în care beneficiari vor fi administratorii imobilelor locative din sectorul Buiucani.
Proiectul a fost elaborat și aprobat de Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale.