Circa 30 de gestionari ai blocurilor locative din sectoarele Botanica şi Ciocana din capitală au participat la o întrevedere cu conducerea SA „Apă-Canal Chişinău”. În cadrul şedinţei, la care au participat şi reprezentanţi ai Icon-Institut şi ai preturilor de sector, gestionarii au fost informaţi referitor la activitatea întreprinderii, au discutat problemele existente şi soluţiile posibile pentru acestea, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă al ACC, un subiect important al întrunirii a fost derularea Programului de Investiţii Prioritare (PIP), în valoare de 64,8 milioane de euro, finanţat de BERD şi BEI. În acest sens, directorul tehnic producţie adjunct, Adrian Cecan, a menţionat că în cadrul proiectului deja au fost livrate mai multe mecanisme moderne, printre care autospeciale, excavatoare, utilaje etc. Potrivit lui, acestea permit creşterea eficienţei operaţionale a întreprinderii, reducerea timpului pentru executarea lucrărilor şi a costurilor de intervenţie.
Adrian Cecan a subliniat că, deşi în fiece an din mijloacele financiare ale întreprinderii se execută un şir de lucrări de reabilitare a reţelelor de apă şi de canalizare, situaţia apeductului municipal nu poate fi ameliorată în mod radical. Însă odată cu demararea PIP şi executarea lucrărilor de reabilitare a 205 km reţele de apă, peste trei mii de branşamente ale blocurilor de locuit, circa 15 km de colectoare de canalizare din diferite sectoare ale municipiului Chişinău, calitatea serviciilor prestate se va îmbunătăţi.
Procedura de încheiere a contractelor individuale cu consumatorii a fost un alt subiect discutat. Vladimir Mocreac, director relaţii cu clienţii ACC, a spus că nu există premisă legitimă pentru a încheia contracte directe cu consumatorii din blocurile locative. Se va putea purcede la contractare individuală după aprobarea de către ANRE a tarifului distinct, necesar pentru instalarea contoarelor, precum şi a tarifelor necesare pentru încheierea contractelor în cauză.
În cadrul sesiunii de întrebări-răspunsuri, membrii comitetelor utilizatorilor de apă au pus mai multe întrebări privind achitarea diferenţei de volum, instalarea în apartamente a contoarelor care prevăd citirea la distanţă a datelor, aplicarea penalităţii etc.