Fiecare concurent electoral înscris în cursa pentru alegerile prezidențiale din 1 noiembrie afirmă că își dorește să ajungă președinte de țară. Pe lângă promisiunile lansate, candidații recurg la tot felul de tactici pentru a deveni cât mai convingători în fața alegătorilor, astfel încât aceștia să pună ștampila „Votat” anume în dreptul lor în buletinul de vot. Agenția de presă IPN a contactat o echipă de experți pentru analiza comportamentului celor opt aspiranți la fotoliul de președinte, în ordinea înregistrării, și a acțiunilor la care recurg aceștia pentru a-și crea o imagine favorabilă: Nr.7 Octavian Țîcu, candidatul Partidului Unității Naționale.
Ion Tăbârță, comentator politic, menționează că Octavian Țîcu vine cu acele mesaje ale lui, deja obișnuite, pro-românești. Mesaje ale unui politician care promovează o politică bazată pe anumite principii. „În continuare se merge pe imaginea pe care domnia sa și-a construit-o, inclusiv de sportiv. Vine tradițional cu mesaje anti-oligarhice”, spune expertul.
În opinia lui Ion Tăbârță, candidatul vine cu o tactică pe care a adoptat-o atunci când a decis să se implice în politică în calitate de promotor al unui proiect politic independent.
Cât despre refuzul de a se așeza la masa de dialog cu reprezentanții aceluiași electorat, comentatorul spune că este și asta o tactică. „Noi avem pe segmentul unionist două proiecte – proiectul Mișcarea UNIREA și PUN. El încearcă să se distanțeze de tot ce ar însemna politică compromisă. Octavian Țîcu consideră că acolo sunt politicieni care în trecut s-au compromis. El insistă pe faptul că încearcă să construiască un alt tip de proiect politic, în care nu sunt persoane care, într-o formă sau alta, s-au compromis în activitatea lor politică. De aceea, nu vrea în niciun mod să-și echivaleze imaginea sa cu imaginea unor politicieni compromiși, așa cum el consideră că sunt cei în Mișcarea UNIREA”, mai menționează comentatorul politic.
Valeriu Pașa, expert „WatchDog.MD”, este de părere că principalul scop al participării celor doi unioniști în campania electorală e să arate cine este lider pe filiera unionistă, iar pentru Octavian Țîcu este principial să ia mai mult decât Dorin Chirtoacă.
„Dumnealui are mai multă predilecție pentru o confruntare cu alte forțe de dreapta, o contrapunere cu ele, astfel încât să rupă din ei alegători în folosul său”, a opinat expertul „WatchDog.MD”.
Valeriu Pașa mai spune că atât Octavian Țîcu, cât și Dorin Chirtoacă sunt practic două modele de comportament pe filiera unionistă care sunt în competiție și cine va lua mai mult acela va deveni lider în acest proces de consolidare a unioniștilor.
Aneta Gonța, expertă media, precizează că Octavian Țîcu nu are o vizibilitate mediatică pronunțată, dar nici nu lipsește cu desăvârșire din presă. „După Tudor Deliu, el apare cel mai des în contexte doar neutre și nu este sesizabilă o tendențiozitate din partea instituțiilor media în raport cu declarațiile sau acțiunile sale de campanie”.
Aneta Gonța susține că el este adesea adesea comparat, nu fără temei, la nivel de program electoral, cu Dorin Chirtoacă. Comunicarea sa mediatică este, în general, echilibrată și încearcă să se mențină în axa platformei electorale, adoptând un discurs în general civilizat, chiar și atunci când e provocat să polemizeze în cadrul dezbaterilor tv, de exemplu.
Totuși, spune experta, candidatul a făcut un pic de zgomot în presă înainte de înregistrarea oficială în cursă, susținând că urma să nu fie admis în competiția electorală. Atunci a fost ceva mai acid la adresa guvernării, poziționându-se ca o victimă a sistemului, fapt ce, posibil, a contribuit la crearea unei imagini mai degrabă pozitive.