Furnizorul de apă din capitală își atenționează consumatori să nu arunce în vasele de toaletă resturile alimentare sau menajere pentru că, în consecință, se poate ajunge la blocarea sistemului de canalizare per ansamblu, transmite IPN.
Potrivit unui comunicat de presă emis de SA „Apă-Canal Chișinău”, pe parcursul anului 2016 specialiştii întreprinderii au intervenit la desfundarea canalizării în peste patru mii de cazuri, cu circa 8% mai mult decât în 2015.
În rețelele cu diametre mari, echipele de intervenție au descoperit aruncate tot feluri de resturi menajere, componente metalice destul de mari, anvelope. În cele mai multe situații, sistemele de canalizare, în special la nivelul gurilor de preluare stradale, sunt blocate cu resturi de la materialele de construcții. Acestea împiedică scurgerea apelor. În aceste condiții, zonele unde cetățenii au transformat sistemul de canalizare într-o groapă de gunoi, riscă să fie inundate.
În caz de blocaje la rețelele interne de canalizare, consumatorii sunt îndemnați să se adreseze gestionarului blocului unde locuiesc sau la Întreprinderile municipale pentru servicii locative din sector, la nr. tel.: Botanica: 022-76-06-95, 022-77-65-61, Centru: 022-35-47-97, 022-35-47-98, Ciocana: 022-48-77-91, 022-48-77-92, Buiucani: 022-74-72-50, 022-74-72-53, Râşcani: 022-44-13-90, 022-44-02-61.
În caz de avarieri, blocaje la rețelele de canalizare exterioare, e necesar să se adreseze la Serviciul dispeceratul central al SA „Apă-Canal Chișinău” la numărul de telefon 022-25-66-66, 022-85-77-77.