logo

AAPM: Demontarea a sute de panouri va duce la reducerea venitului în bugetul capitalei


https://www.ipn.md/ro/aapm-demontarea-a-sute-de-panouri-va-duce-la-reducerea-venitului-in-bugetul-capi-7966_1025914.html

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova se adresează primarului general al municipiului Chişinău, Dorin Chirtoacă, spunându-i că dacă se va purcede la demontarea a câtorva sute de panouri, aşa cum se intenţionează, aceasta va duce la „prăbuşirea încasărilor în bugetul Primăriei prevăzut pentru acest sector”, transmite IPN, citând scrisoarea deschisă a AAPM.

Potrivit scrisorii, în prezent, în municipiul Chişinău, activează 157 de agenţi economici care profesează tiparul şi afişajul de publicitatea stradală. În acest sector activează peste 2200 de angajaţi. „Aceste cifre, însă, nu includ personalul din domeniile afiliate companiilor de publicitate stradală, cum ar fi cel al design-ului, al serviciilor de mentenanţă etc. care, de asemenea, ar fi grav afectate în cazul în care se va trece la realizarea ideii de demontare a panourilor publicitare”, menţionează Asociaţia.

Aceasta mai informează că bugetul municipiului Chişinău, în anul 2014, a prevăzut venituri provenite din taxa pentru dispozitivele de publicitate în valoare de 27,8 milioane de lei, în 2015 – 27,7 lei, iar în 2016 – 26,4 milioane de lei. Asociaţia subliniază că, în 2015, încasările au fost mai mici ca urmare a „demolării unor dispozitive de publicitate, prin dispoziţiile primarului general al municipiului Chişinău”.

AAPM informează că vânzările în domeniul publicităţii stradale constituie anual circa 100 de milioane lei, iar agenţii economici din acest domeniu plătesc în bugetul de stat TVA circa 16 milioane de lei. 7 milioane de lei se achită la capitolul impozit pe venit. „În mod cumulativ, taxele şi impozitele provenite din tipar şi publicitate stradală se ridică la 65 milioane de lei pe an”, precizează Asociaţia.

„Ne exprimăm profunda îngrijorare vizavi de declaraţia pe care aţi făcut-o la un post de televiziune, precum că investiţiile operatorilor din domeniu demult au fost recuperate şi prin urmare panourile pot fi demontate. Această afirmaţie publică făcută de un primar şochează pentru că subminează, în mod direct, principiile economiei de piaţă. Prin analogie, orice întreprindere, care s-a răscumpărat, trebuie distrusă. Este o abordare eronată şi periculoasă, care torpilează noţiunile de libertate, stat de drept şi economie de piaţă”, se menţionează în scrisoare.

Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova  mai scrie că împărtăşeşte îngrijorarea edilului capitalei privind necesitatea ordinii în ceea ce privesşte panotajul stradal, dar consideră că măsurile care se impun trebuie identificate de comun acord, prin dialog şi reguli exacte.