Autoritățile își propun ca toate serviciile publice sa fie disponibile în format digitalizat. Mai multe acțiuni în acest sens se conțin în Strategia de transformare digitală a Republicii Moldova pentru anii 2023-2030, aprobată de Guvern. În prezent sunt 44% de servicii publice online pentru antreprenori și 34% pentru cetățeni, transmite IPN.
Obiectivele documentului aprobat sunt centrate pe dezvoltarea unui sector TIC robust și competitiv, dar și pe crearea unei economii digitale inovatoare și reziliente.
Într-o conferință de presă la subiect, Mihai Lupașcu, secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării, s-a referit și la aplicația mobilă EVO, care este în proces de elaborare și va conține actele de identitate în format online. „În prezent se lucrează la primele versiuni care o să fie de testare într-un mediu limitat. În următoarele luni urmează să fie disponibilă. Însă pentru publicul larg lansarea urmează să fie făcută spre sfârșitul anului. În primă instanță o să avem identitate digitală, adică permisul de conducere, pașaportul, buletinul vor fi disponibile pe telefon. Aceasta va permite să utilizăm aceste documente fără a fi necesar să le purtăm în format de hârtie”, a explicat responsabilul. Pe teritoriul țării, actele disponibile în aplicația mobilă EVO vor fi echivalate cu actele clasice.
Proiectul a fost elaborat cu sprijinul partenerilor de dezvoltare de la Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare.