logo

A doua săptămână de campanie a fost marcată de o prezență redusă a candidaților la TV, raport


https://www.ipn.md/ro/a-doua-saptamana-de-campanie-a-fost-marcata-de-8013_1107868.html

Cea de-a doua săptămână a campaniei electorale a fost marcată de o prezență redusă la TV a celor 11 candidați la funcția de președinte. De cele mai multe ori, la emisiuni și dezbateri electorale, în locul candidaților, participă reprezentanții acestora. O spun membrii Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte, în contextul celui de-al doilea raport de monitorizare, prezentat de Centrul pentru Jurnalism Independent.

„Avem o campanie electorală cu 11 candidați pentru funcția de președinte. Este un număr mare, dacă să comparăm cu ciclurile prezidențiale anterioare. Interesul este mare, însă ne-am dori, cu siguranță, să vedem candidații prezenți în emisiuni, în dezbateri. Vedem că deseori ei trimit reprezentanți la dezbateri, însă cetățeanul este curios să audă candidatul în vorbire directă și să aibă cumva parte de o dezbatere în care anume acești candidați își exprimă poziția și platformele”, a declarat într-o conferință de presă la IPN, secretara Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte, Polina Panainte.

Directoarea executivă a CJI, Nadine Gogu, a menționat că, în a doua săptămână de campanie electorală, au început totuși să apară în emisiuni candidații și candidatele la funcția de președinte. Întrucât au început și dezbaterile electorale, în următorul raport prezența concurenților va fi mai mare, crede Nadine Gogu.

„În știri, din câte am observat, la unele posturi de televiziune, se lucrează foarte bine. Ei urmăresc activitățile tuturor candidaților și candidatelor. Și, respectiv, încearcă să însereze un număr egal de secunde. În timp ce alții pur și simplu îi menționează. Atunci ei ca număr apar, dar nu au vorbire directă. Nu pot explica pentru unele posturi de ce din 11 candidați, sunt doar 10, iar al 11-lea lipsește, deși el a organizat activități. O fi așa în politica editorială ceva setat sau poate nu au reușit, nu știm”, a precizat directoarea executivă a CJI.

Cele zece posturi de televiziune monitorizate sunt: Cinema 1, Exclusiv TV, Gagauziya Radio Televizionu (GRT), Jurnal TV, Moldova 1, N 4, Pro TV, TV 8, TVC 21 și TVR Moldova. Sunt monitorizate emisiunile cu caracter electoral difuzate seara, principalul buletin informativ al zilei și dezbaterile electorale. Cel de-al doilea raport cuprinde perioada 27 septembrie-3 octombrie

Monitorizarea se va încheia pe data de 20 octombrie.

Notă: Agenția IPN oferă dreptul la replică persoanelor care se consideră vizate în știrile realizate de pe declarațiile organizatorilor prezentei conferințe de presă, inclusiv prin facilitarea organizării altei conferințe de presă în condiții similare.