Numărul copiilor care nu frecventează şcoala este de trei ori mai mare decât raportau până în prezent direcţiile de învăţământ din teritoriu. Obţinerea datelor reale a fost posibilă datorită Sistemului informaţional de management în educaţie, implementat cu ajutorul partenerilor de dezvoltare, transmite IPN.
„Până acum aveam datele prezentate de direcţiile de învăţământ şi raportam în baza acestora o cifră de la 150 până la 200 de copii care nu frecventează şcoala sau au abandonat studiile. În februarie, am obţinut pentru prima dată cifre reale la acest capitol şi deja ştim că avem 600 de copii în asemenea situaţie. Aceasta înseamnă că la nivel de direcţii nu se raportau toate cazurile”, a declarat, marţi, ministrul educaţiei, Maia Sandu, într-o conferinţă de presă.
Aceasta a menţionat că, datorită sistemului informaţional, Ministerul Educaţiei are posibilitatea să monitorizeze fiecare copil în parte. În baza datelor deţinute atât la nivel de direcţie de învăţământ, cât şi la nivel de administraţie publică locală, pe fiecare caz în parte se va interveni cu soluţii concrete pentru a readuce copiii la şcoală.
Maia Sandu a precizat că de cele mai multe ori copiii care abandonează şcoala sau absentează de la ore procedează astfel pentru că nu sunt monitorizaţi de părinţii plecaţi peste hotare, fie sunt din familii sub pragul sărăciei şi sunt nevoiţi să lucreze alături de părinţi.