15 întreprinderi lansează campania de promovare „Din branduri de Moldova”
https://www.ipn.md/ro/15-intreprinderi-lanseaza-campania-de-promovare-din-branduri-de-moldova-7966_1000284.html
15 întreprinderi producătoare de confecţii şi încălţămite au lansat campania de promovare „Din branduri de Moldova”, susţinută de proiectul USAID Creşterea Competitivităţii şi Dezvoltarea Întreprinderilor (CEED II), transmite Info-Prim Neo.
Vicepremierul Valeriu Lazăr, ministru al economiei, a spus că industriei uşoare îi revine un rol deosebit în economia Republicii Moldova, acest sector ocupă locul doi în exporturile moldoveneşti. „Ne bucurăm că întreprinderile, lucrând în lohn pe parcurs de mai mulţi ani,au păstrat colectivele de angajaţi, au acumulat experienţă de la clienţii de peste hotare şi acum lansează brandurile proprii. Companiile participante la campanie au lansat pe piaţa locală 17 mărci proprii. Sper că exemplul lor va fi stimulatoriu pentru alte întreprinderi”, a spus ministrul.
Ambasadorul SUA în Republica Moldova, William H. Moser, a menţionat că poporul american este fericit să ajute Republica Moldova să-şi promoveze brandurile proprii. Potrivit diplomatului, dezvoltarea producţiei locale este o cale spre majorarea veniturilor populaţiei, crearea locurilor noi de muncă. „Sunt sigur că un produs bun, care este apreciat pe piaţa locală, va fi neapărat apreciat şi pe piaţa externă”, a subliniat William H. Moser.
Tudor Iacovlenco, preşedintele Asociaţiei Patronale din Industria Uşoară, a menţionat că ideea acestei campanii promoţionale este una comună a întreprinderilor şi a proiectului CEED II. „Ne-am propus să lucrăm în comun, vom inaugura şi un magazin de firmă, unde vor fi comercializate brandurile moldoveneşti. Vrem să producem şi să propunem consumatorilor produse proprii cu o valoare mai înaltă”, a spus Tudor Iacovlenco.
În cadrul campaniei, pe 15 septembrie, va fi organizată o prezentare de modă, în care vor fi demonstrate 190 de articole de creaţie a designerilor moldoveni.