logo

12 milioane de lei acumulați în contul Ministerului Finanțelor pentru gestionarea crizei refugiaților


https://www.ipn.md/ro/12-milioane-de-lei-acumulate-in-contul-ministerului-finantelor-7967_1088300.html

Cancelaria de Stat, Ministerul Muncii și Protecției Sociale și autoritățile locale vor primi 12 milioane lei pentru gestionarea crizei refugiaților. Fondurile au fost acumulate până la data de 4 martie în contul de donații deschis de către Ministerul Finanțelor. Decizia a fost luată în cadrul ședinței Comisiei pentru Situații Excepționale, transmite IPN.

Comisia a decis utilizarea spațiului aerian al Republicii Moldova pentru zborurile de transport al cetățenilor străini și apatrizi către țările care au confirmat disponibilitatea de preluare a acestora. Autorizarea pentru fiecare zbor se va face doar cu permisiunea prealabilă a Autorităţii Aeronautice Civile.

În scopul asigurării necesarului intern cu resurse energetice, Comisia a decis că pe perioada stării de urgență se permite introducerea pe teritoriul Republicii Moldova a produselor petroliere prin două puncte suplimentare de trecere a frontierei: „Giurgiulești-Galați” și „Sculeni-Sculeni”, fără prelevarea probelor pentru verificare, în cazul dispunerii de certificate care corespund specificațiilor tehnice stabilite de legislație.

Se oferiră excepții de la plata TVA-ului pentru „Vestmoldtransgaz” SRL pentru cantitățile de gaze naturale proprietate  „Moldovagaz”, scoase din țară în perioada stării de urgență și introduse ulterior în țară, în volum de 14 949 142 m3, pentru stocarea unor volume suplimentare în rețelele de transport gaze naturale din România, pentru a asigura disponibilitatea preluării ulterioare a acestora în Republica Moldova și menținerea stabilității sistemului național de transport a gazelor naturale în cazul unor situații critice.

În contextul măsurilor speciale în domeniul justiției aplicabile pentru perioadă stării de urgență, Comisia a decis acordarea posibilității avocaților și avocaților stagiari de a amâna achitarea plăților lunare de asigurări sociale și asigurare obligatorie de asistență medicală. Amânarea plăților se poate face prin depunerea unei cereri la Serviciul Fiscal de Stat.

Totodată, Comisia a reconfirmat deciziile luate în contextul stării de urgență în domeniul energetic, astfel ca să fie asigurate compensațiile pentru tarifele la resursele energetice.