Persoanelor interesate de obținerea dispozitivului de creare a semnăturii electronice și a certificatului cheii publice trebuie să cunoască faptul că fostul Centru de certificare continuă să funcționeze în calitate de Centru de înregistrare al Centrului unic de certificare al Guvernului, entitate gestionată de Instituția publică „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică” (STISC). Atenționarea vine din partea Centrului de Tehnologii Informaționale în Finanțe în contextul implementării unei hotărâri de Guvern, transmite IPN.
Într-un comunicat de presă al CTIF se menționează că hotărârea se referă la măsurile de consolidare a centrelor de date în sectorul public și de raționalizare a administrării sistemelor informaționale de stat, prin care centrele existente de certificare a cheilor publice au fost unificate într-un singur Centru de certificare al Guvernului. Iar STISC-ului i-au fost atribuite funcțiile de gestionare a infrastructurii unice a cheii publice (PKI) a Guvernului și de prestare a serviciilor de certificare a cheilor publice.
CTIF informează că Centrul său de înregistrare aplică în continuare, pentru persoanele interesate, aceleași proceduri de eliberare, suspendare, restabilire sau revocare a certificatelor cheilor publice, practicate până la crearea Centrului unic de certificare al Guvernului. Specialiștii înregistrează cererile de obținere a semnăturii electronice, în baza validării datelor solicitanților, și solicită STISC-ului emiterea certificatului cheii publice, după care transmite beneficiarului dispozitivul de creare a semnăturii electronice și certificatul cheii publice. Aceeași procedură se aplică și în cazurile de suspendare, restabilire sau revocare a certificatelor cheilor publice. Fiecare din procedurile enumerate durează cel mult cinci minute.
Totodată, CTIF informează persoanele care dețin dispozitive de creare a semnăturii electronice eliberate până la data de 31 iulie 2018, inclusiv, că acestea, la autentificarea prin serviciul MPass și/sau la semnarea documentelor electronice, trebuie să acceseze butonul „Fiscservinform” de pe portalul guvernamental msign.gov.md. Deținătorii certificatelor cheii publice, generate cu începere din data de 1 august 2018, la autentificarea prin serviciul MPass și/sau la semnarea documentelor electronice prin serviciul MSign, urmează să acceseze opțiunea: Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică.
Cererile de obținere a dispozitivului de creare a semnăturii electronice și a certificatului cheii publice pot fi depuse la Centrul de înregistrare al CTIF pe adresa: mun. Chișinău, str. Constantin Tănase, 6, etajul 3, biroul 303. Doritorii pot completa cererile respective și în regim online, accesând acest link.