Circa 700 de mii de pliante informative despre educaţia fără violenţă vor fi distribuite împreună cu facturile la energia electrică familiilor din Moldova. Acţiunea face parte din cadrul unei campanii de comunicare organizată de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi UNICEF Moldova, transmite IPN.
Irina Lipcanu, reprezentant UNICEF Moldova, a declarat, în cadrul unui club de presă a jurnaliştilor de Investigaţie, că această campanie îşi propune să reducă toleranţa publică faţă de aplicarea violenţei asupra copiilor şi să mobilizeze profesioniştii şi comunităţile să raporteze cazurile de violenţă. Pliantele vor informa părinţii despre cum să-şi educe corect copiii, care sunt metodele de educaţie alternative violenţei, unde să se adreseze şi ce să facă atunci când sunt martori ai unui caz de violenţă.
În cadrul acestui proiect, au fost implicaţi şi tinerii cu disabilităţi ai centrului „Motivaţie”. Aceştia au fost angajaţi pentru o perioadă de trei luni să capseze pliantele la facturile de energie electrică. În felul acesta ei s-au alăturat efortului naţional de combatere a violenţei asupra copiilor.
Daniela Sâmboteanu, preşedintele Centrului Naţional de Prevenire a Abuzului faţă de Copii, a spus că în ultimii ani fenomenul de violenţă asupra copiilor este în descreştere, fapt ce se datorează politicilor statului promovate în această direcţie, dar şi pentru că aceste cazuri sunt mult mediatizate, iar populaţia devine mai informată
Studiile UNICEF arată că violenţa afectează mai mult de jumătate dintre copiii de până la şapte ani din Republica Moldova. Chiar şi micuţii de până la un an sunt bătuţi de părinţi.
Acţiunea este parte a unei campanii mai largi de comunicare cu genericul: „Protejează-i copilăria”, organizată de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi UNICEF. Campania va cuprinde mai multe activităţi de informare la nivel naţional şi local, inclusiv difuzarea spoturilor video şi radio, lecţii publice, ore de clasă informative, concursuri de desen pentru copii în toate şcolile, activităţi mass-media. Organizatorii doresc ca la sfârşitul campaniei părinţii să fie mai informaţi şi convinşi că nu bătaia, ci dragostea şi răbdarea îi ajută pe copii să crească mari şi sănătoşi.