Circa 700 de cadre didactice au fost instruite în ceea ce priveşte incluziunea copiilor cu dizabilități în şcoală. Instruirea a avut loc în cadrul unui proiect finanțat de Guvernul Japoniei. Inițiatorii proiectului şi-au propus să consolideze capacităţile resurselor umane în domeniul educaţiei incluzive.
Angela Cara, coordonatoarea de proiect din cadrul Asociaţiei Obşteşti „Lumos Foundation Moldova”, organizație care a implementat proiectul, a declarat pentru IPN că au fost instruite aproape 700 de cadre didactice din 20 de şcoli generale.
Potrivit Angelei Cara, activitățile organizate în cadrul proiectului vor servi drept suport pentru incluziunea a circa 300 copii cu cerințe speciale în şcolile-pilot beneficiare. De asemenea, coordonatoarea de proiect a menționat că rezultatele demonstrează că instruirea cadrelor didactice la locul de muncă este o formă eficientă de dezvoltare profesională.
„Activitățile de instruire organizate au contribuit la formarea competențelor necesare cadrelor didactice pentru incluziunea copiilor cu cerințe în instituțiile de învățământ general. Vizitele de mentorat au consolidat competențele formate în cadrul instruirilor, iar vizitele de studiu în raioanele-pilot Floreşti şi Ialoveni au contribuit la preluarea experiențelor, practicilor existente în domeniul educației incluzive”, a declarat Angela Cara.
Proiectul „Integrarea copiilor cu dizabilităţi în şcolile generale” este finanţat din grantul oferit Republicii Moldova de Guvernul Japoniei prin Fondul de Politici de Dezvoltare a Resurselor Umane (PHRD), administrat de Banca Mondială şi gestionat de Fondul de Investiții Sociale din Moldova (FISM).