A fost dat startul concursului „Marca comercială a anului 2016”

Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI) și Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova au lansat concursurile „Marca comercială a anului 2016” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității 2016”. La acestea pot participa întreprinderi şi organizații cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri sau prestează servicii pe teritoriul țării, transmite IPN.

Directorul general al AGEPI, Octavian Apostol, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, că dacă anul trecut taxa de participare la concursul „Marca comercială a anului” a fost de șase mii de lei, anul curent va fi de trei mii de lei pentru companiile mari, iar întreprinderile mici și mijlocii vor beneficia de 50% reducere. Experții AGEPI vor face audit gratuit companiilor participante în ceea ce privește potențialul de proprietate intelectuală și vor veni cu sugestii. Câștigătorii concursului la fiecare nominalizare vor putea utiliza logoul „Marca comercială a anului” pentru a se promova. „Considerăm aceste avantaje destul de importante, iar reducerea taxei cu siguranță va oferi posibilitatea mai multor întreprinderi să participe la acest concurs”, a spus Octavian Apostol.

Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie, a afirmat că „Marca comercială a anului” este parte a Galei Businessului moldovenesc, care va avea loc pe 8 iunie curent. Din anul 2003, peste 1200 de mărci comerciale au participat la concurs. „Noi aceste mărci comerciale le promovăm în cadrul expozițiilor pe care le organizăm în țară și în afara țării. Anul acesta avem ca obiectivul să organizăm expoziția „Fabricat în Moldova” în România, Belarus și Federația. Va fi iarăși o oportunitate să promovăm mărcile autohtone pe piețele externe”, a menționat Sergiu Harea.

Cât privește Premiul pentru realizări în domeniul calității 2016, acesta se conferă companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității. Concursul este la cea de a III-a ediție. La acesta pot participa întreprinderi micro şi mici – cu până la 49 de angajați şi suma anuală a veniturilor din vânzări de până 25 de milioane de lei, întreprinderi medii – cu numărul de angajați de la 49 până la 249 de persoane şi suma anuală a veniturilor de până 50 de milioane de lei, întreprinderi mari – cu peste 249 de angajați și suma anuală a veniturilor de la vânzări mai mult de 50 de milioane de lei, dar și întreprinderile pe poziții monopol naturale și cele declarate dominante pe piețe relevante.

Doritorii vor putea să se înscrie la aceste concursuri până la 31 martie.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.