În clasele multietnice se vor preda lecţii de toleranță și respect reciproc

În clasele multietnice cu elevi romi din Republica Moldova se vor preda lecţii de toleranță și respect reciproc, în conformitate cu standardele Consiliului Europei și experiențele europene. În acest sens, circa 80 de profesori, psihologi și directori adjuncți din instituțiile de învățământ general au fost inițiați în tehnicile de dezvoltare a abilităților și atitudinilor pozitive în clase multietnice. Activitatea de formare profesională a fost organizată pe 12-14 aprilie de proiectul Consiliului Europei: „Educație pentru democrație în Republica Moldova”, în cooperare cu Ministerul Educației, Culturii și Cercetării și Ambasada Germaniei în Chișinău, transmite IPN.

Angela Ganninger, ambasadoare a Germaniei în Republica Moldova, a subliniat că în actuala președinție germană a Comitetului de Miniștri al Consiliului Europei, Germania depune eforturi în respectarea drepturilor omului, democrației și statului de drept, în modelarea viitorului în acest sens cu accent pe noile tehnologii și în apropierea Europei de cetățeni. „Acest atelier de formare le-a oferit cadrelor didactice și psihologilor oportunitatea să examineze experiența germană și să analizeze subiecte relevante, cum ar fi comunicarea și percepția interetnică”, a adăugat ambasadoarea, citată într-un comunicat de presă.

William Massolin, şef al Oficiului Consiliului Europei la Chişinău, a evidențiat că accesul la educația de calitate este o componentă cheie a Planului de Acțiuni Strategic al Consiliului Europei pentru Romi și Călători (2020-2025). Acesta a recunoscut rolul crucial pe care educația îl joacă în ruperea cercului vicios de marginalizare și excludere cu care mulți etnici romi încă se confruntă. „Consiliul Europei lucrează intens în asigurarea educației incluzive de calitate, în special prin Departamentul Educație, care a elaborat politici și instrumente utile în acest sens. Aș menționa aici Cadrul de referinţa al competenţelor pentru cultură democratică al Consiliului Europei, care include 20 de competențe pentru viață într-o societate democratică și diversă”, a spus William Massolin.

Proiectul este realizat de Consiliul Europei, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, cu suportul financiar al Agenţiei Elveţiene pentru Dezvoltare şi Cooperare în cadrul programului „Moldova: Promovarea Implicării Civice Active”.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.

IPN LIVE