I. Misiune și slogan

Agenția de presă IPN este un organ de presă independent, generalist, care oferă abonaților săi și publicului larg produse și servicii informaționale obiective, imparțiale, complexe.


Acestea permit persoanelor fizice și juridice să ia decizii importante pentru viață și activitate, iar organelor de presă să își completeze și echilibreze mesajele oferite propriilor consumatori de informație.


Prin trăsăturile sale, produsul mediatic IPN tinde spre modelul organelor publice de presă. Astfel, Agenția oferă, pe de o parte, produse și servicii informaționale utile publicului larg (gratuit) și, pe de altă parte, altor organe de presă și beneficiarilor din alte categorii (pe bază de abonament).


Slogan: „Util, Imparțial. Prompt”


Misiunea IPN: Oferim abonaților și publicului larg știri utile și de încredere pe care le pot folosi pentru luarea deciziilor.


Încrederea cititorilor Agenției este esențială. În fiecare zi, prin muncă asiduă, consolidăm această încredere. 


Avem o misiune importantă, bazată pe convingerea că jurnalismul de calitate nu doar informează despre ceea ce se întâmplă în jur, ci schimbă și îmbogățește viețile oamenilor, orientând societatea spre calea cea dreaptă. Iar această cale este nimic fără valorile noastre fundamentale: integritate, independență, curiozitate, respect, libertate și colaborare.


Pentru a câștiga și menține încrederea celor care ne citesc, precum și a partenerilor și colegilor noștri, ne angajăm să lucrăm la cele mai înalte standarde.


Politica noastră editorială reflectă experiența acumulată de-a lungul anilor și arată ce înseamnă să acționăm cu bună-credință, asumându-ne responsabilitățile care decurg din aceasta.


II. Cine suntem


Agenția de presă IPN, cu sediul la Chișinău, Republica Moldova, are statut juridic și politică editorială de instituție mass-media independentă.


A fost lansată la 7 iunie 2005, fiind constituită în baza experienței profesionale de 7 ani a echipei Agenției publice municipale „Info-Prim”, lichidată pe criterii politice de guvernarea comunistă de atunci.


Agenția realizează produse media (text, video, foto, audio) cu caracter generalist în trei limbi: română, rusă, engleză. Produsul mediatic este orientat în special către consumatorii calificați de informație, printre abonații săi numărându-se cele mai relevante organe de presă din Moldova, precum și din străinătate, autorități publice centrale, misiuni diplomatice străine, organizații internaționale, agenți economici și ONG-uri.


IPN dispune de o sală modernă pentru conferințe de presă, care constituie o sursă importantă de venit și un instrument de promovare. Sala este dotată conform celor mai înalte standarde tehnice, incluzând camere de luat vederi, un sistem performant de lumini, microfoane profesionale și software pentru conexiuni la distanță.

Pe platforma sălii de conferințe, Agenția desfășoară de peste 13 ani dezbateri publice regulate și conferințe de presă.


III. Structură


  1. Redacția: editori, reporteri, redactori, traducători (română-rusă și română-engleză), fotoreporter, administrator de conținut.
  2. Serviciul video: cameraman, editor video.
  3. Administrația: director, bordul de supraveghere.

Deciziile administrative, economice, financiare și tehnice sunt luate de administrație, în consultare cu echipa, acolo unde este cazul.


Deciziile editoriale sunt luate de editori, cu consultarea echipei de creație, dacă este necesar.


IV. Produse și servicii


  • Știri în trei limbi;
  • Materiale analitice extinse, în trei limbi;
  • Dezbateri publice video și interviuri video;
  • Agenda zilnică a evenimentelor mediatice;
  • Fotografii și reportaje foto;
  • Inserturi audio scurte;
  • Organizare de conferințe de presă, conferințe online etc.;
  • Publicare și distribuire de comunicate de presă și invitații pentru presă;
  • Publicitate pe site-ul www.ipn.md sub formă de bannere.


V. Cerințe generale:

 

  • Abonații calificați și diversificați din punctul de vedere al intereselor sunt principalii formatori ai mesajului mediatic IPN. Ei își plătesc abonamentul pentru un produs media util, caracterizat prin diversitate, corectitudine, echilibru, consistență informațională, nepărtinire etc.
  • IPN aderă strict la Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova.


VI. Principii și reguli pentru știri


  • Prioritate au subiectele de interes public major, știrile internaționale fiind incluse doar dacă au legătură cu Republica Moldova.
  • Știrile sunt create respectând principiul echilibrului, iar sursele anonime sunt utilizate doar în cazuri excepționale.
  • Titlurile sunt scurte, corecte și lipsite de senzaționalism, adresându-se unui public calificat.


VII. Materiale analitice


  • Materialele din rubrica „Special” au un rol esențial în educarea politică și informarea corectă a publicului.
  • IPN promovează integrarea europeană a Republicii Moldova, fără a interveni în conținutul opiniilor autorilor.

VIII. Produse video


  • Dezbaterile publice și interviurile video respectă principiul echilibrului și al respectului reciproc.
  • Moderatorii evită expunerea pozițiilor proprii, protejând imaginea echidistantă a Agenției.


IX. Principii economice


  • Administrația gestionează publicitatea și contractele, evitând influențele asupra politicii editoriale.
  • Reclama cu încărcătură politică dezechilibrată este evitată pentru protejarea independenței Agenției.

Deficitul bugetar este acoperit prin proiecte externe, în conformitate cu politica editorială a IPN.


Angajamente:


Având în vedere rolul important al presei într-o societate democratică și liberă, ne angajăm public că:


  • Fiecare material, publicat pe platformele Agenției, va fi scris sau produs de o persoană reală. Nu vor exista știri scrise de sau cu ajutorul inteligenței artificiale.
  • Ne asumăm responsabilitatea pentru tot conținutul care apare pe platformele noastre publice, ceea ce ne obligă să asigurăm cel mai înalt nivel de calitate.
  • Fiecare material va fi scris sau produs pentru a informa, analiza și explica. IPN nu va fi niciodată o platformă pentru instigare sau polemică.
  • Vom fi transparenți în privința modului în care generăm venituri și vă vom oferi modalități clare prin care ne puteți spune cum vă putem servi mai bine. (Scrieți-ne la adresa [email protected]).
  • Vom depune eforturi suplimentare pentru a vă câștiga încrederea. Angajații agenției se vor abține de la a lua sau susține poziții publice pe subiecte politice.
  • Vom aborda întotdeauna subiectele de cea mai mare importanță cu o perspectivă critică și echilibrată.
1 IANUARIE, 2025
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.