Publicitatea stradală revine în atenţia autorităţilor capitalei

Primarul interimar al capitalei, Veaceslav Iordan, insistă asupra evaluării publicităţii stradale. După ce, acum o săptămână, a cerut evaluarea panourilor publicitare, în şedinţa operativă de luni, 12 februarie, a Primăriei, a cerut să i se spună numărul total al panourilor, indiferent de dimensiunile lor, transmite Info-Prim Neo. La moment, potrivit autorităţilor locale, „autdoorul este o piaţă învăluită în ceaţă”, nefiind cunoscute cu precizie investiţiile publicitare, numărul de panouri sau operatorii. Lipseşte de asemenea un sistem de măsurare a audienţei şi o legislaţie clară în domeniu. Cu toate acestea, clienţii publicitari îi acordă din ce în ce mai multă atenţie. Acest fapt l-a determinat pe fostul primar interimar, Vasile Ursu, să declare război publicităţii stradale a ciorapilor de damă şi a băuturilor alcoolice. Potrivit şefului interimar al Direcţiei generale arhitectură, urbanism şi relaţii funciare, Nicon Zaporojan, până în prezent, în mun. Chişinău au fost numărate 787 de panouri publicitare de 3 dimensiuni. Deoarece inventarierea acestora nu s-a mai făcut de câţiva ani, procesul va dura cel puţin o lună, a mai spus Zaporojan. Acum câteva zile, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din R. Moldova (AAPRM) a solicitat Primăriei Chişinău să rezilieze contractul cu firma „EPA MEDIA” privind construcţia şi iluminarea staţiilor de transport public urban, în complex cu oferirea posibilităţii de amplasare a dispozitivelor de publicitate exterioară în întreg oraşul. Purtătorul de cuvânt al AAPRM, Ludmila Andronic, redactor-şef al revistei „Business Class”, a declarat că, prin capacităţile sale subversive, acest contract este în stare să uzurpeze întreaga industrie a publicităţii exterioare din capitală. AAPRM a solicitat Comisiei parlamentare pentru politică economică, finanţe şi buget, Ministerului Economiei şi Comerţului, Consiliului municipal şi Primăriei Chişinău, Procuraturii generale, Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei să verifice coruptibilitatea contractului semnat de ex-primarul interimar Vasile Ursu cu „EPA MEDIA”. Consilierul municipal al Alianţei „Moldova Noastră” Oleg Cernei i-a acuzat recent pe un consilier al preşedintelui RM şi pe consilierul neafiliat Mihai Severovan că, împreună cu susţinerea ex-primarului interimar Vasile Ursu, stau în spatele afacerii firmei “EPA MEDIA”. Totodată, Cernei l-a acuzat pe consilierul comunist Nicoale Moţoc de faptul că ar face lobby intereselor unei firme publicitare privind amplasarea panourilor publicitare pe viaduct. Agenţi de publicitate susţin că încă de la înfiinţare, businessul reclamei stradale a rămas în umbră, din cauza legăturilor mai mult sau mai puţin suspecte între administraţiile locale şi operatori, a legislaţiei echivoce în domeniu, a concurenţei de junglă. Tot ei spun că în absenţa unor monitorizări profesioniste şi din cauza lipsei de transparenţă a operatorilor, este greu de stabilit ce sume se cheltuiesc anual pe acest segment publicitar.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.