Zece autoturisme au fost desemnate în finala concursului naţional «Automobilul anului în Moldova»
https://www.ipn.md/index.php/ro/zece-autoturisme-au-fost-desemnate-in-finala-concursului-national-automobilul-an-7967_962197.html
Zece autoturisme au fost desemnate în finala concursului pentru Premiul Naţional «Automobilul anului în Moldova», organizat pentru a doua oară de revista «Auto Expert» cu susţinerea Asociaţiei Presei Auto din Moldova.
Membrii juriului, format din cei mai importanţi jurnalişti din presa auto, au desemnat, luni 13 noiembrie, finalistele care vor concura pentru titlul principal «Automobilul anului 2006 în Moldova». Criteriile de evaluare au inclus designul, calitatea, fiabilitatea, siguranţa, ţinuta de drum şi raportul preţ-calitate.
Astfel, cele 10 finaliste sunt automobilele Chevrolet Aveo; Fiat Grande Punto; Opel Corsa; Peugeot 207; Ford S-Max; Renault Clio III; Hyundai Santa Fe; VW Jetta; Nissan Note; Toyota RAV4.
Acestea au fost alese dintr-un număr de 50 de modele complet noi, propuse pe piaţa R. Moldova, începând cu 1 ianuarie 2006. Acestea vor fi testate de toţi membrii juriului. La evaluarea automobilelor calificate în finală se va ţine cont şi de relevanţa fiecărui model în parte pe piaţa locală, în afară de caracteristicile de confort, performanţe şi de raportul preţ-calitate. Modelele care nu vor fi oferite pentru test-drive vor fi excluse din concurs.
Automobilele care vor câştiga titlul «Automobilul anului 2006 în Moldova» în fiecare clasă, sunt alese de publicul larg prin intermediul votului. Toate modelele au fost divizate în 15 clase şi fiecăreia i s-a atribuit un cod aparte. În acest an, concursul are o nominalizare aparte – Noutatea Anului.
Victoria unui model în clasă depinde direct de numărul de voturi pe care îl va acumula, adică de aprecierea consumatorilor. Pentru participanţii la concurs sunt oferite premii de către organizatori, parteneri şi sponsori. Publicul va putea vota prin intermediul anchetelor din revistele «Аuto Expert» sau «Авто Базар», pe cale electronică sau prin SMS-voting.
Potrivit organizatorilor, scopul concursului este determinarea celor mai bune modele de automobile din cele vândute oficial în fiecare segment de piaţă.