logo

Volumul creditelor noi acordate, în creștere cu 50% față de anul trecut


https://www.ipn.md/index.php/ro/volumul-creditelor-noi-acordate-in-crestere-cu-50-fata-7966_1088595.html

În luna februarie 2022, creditele noi acordate au constituit 4 023,8 milioane de lei. Cifra este în creștere cu 50,5% față de februarie 2021. Rata medie nominală la creditele noi acordate în moneda națională a constituit 9,21%, la cele în valută – 4,13%, iar la cele atașate la cursul valutei – 3,95%, transmite IPN.

Datele Băncii Naționale a Moldovei arată că 74,6% reprezintă creditele în moneda națională – 3 001,9 milioane de lei (+38,8% față de luna precedentă și +51,5% față de februarie 2021). 23,8% reprezintă creditele în valută, al căror volum recalculat în lei a constituit 959,2 milioane. Alte 1,6% revin creditelor atașate la cursul valutei – 62,6 milioane lei.

Din perspectiva termenelor de acordare, cele mai solicitate au fost creditele cu termene de la doi până la cinci ani, cu o pondere de 52,4% în total.

Creditele în moneda națională au fost reprezentate, preponderent, de creditele acordate societăților comerciale nefinanciare (55,4%) și de creditele acordate persoanelor fizice (35,4%). În cadrul creditelor acordate societăților comerciale nefinanciare prevalează creditele acordate comerțului (32,5%).

Creditele în valută au fost solicitate preponderent de către societățile comerciale nefinanciare (97,3%), unde ponderea majoră (58,9%) revine comerțului.

Din perspectiva scopului creditelor acordate, creditele de consum au deținut cea mai mare pondere (64,9%) și au fost acordate cu o rată medie de 10,67% (+0,03 puncte procentuale comparativ cu luna precedentă și +5,23 puncte procentuale comparativ cu februarie 2021).

Rata medie la creditele imobiliare s-a micșorat cu 0,10 puncte procentuale față de luna precedentă și s-a majorat cu 1,03 puncte procentuale față de februarie 2021.

93,9% din totalul creditelor imobiliare au fost acordate în moneda națională. Creditele de consum, de asemenea, au fost acordate, preponderent, în moneda națională (99,8% din totalul creditelor de consum).