logo

Turismul autohton, promovat printr-o serie de monografii


https://www.ipn.md/index.php/ro/turismul-autohton-promovat-printr-o-serie-de-monografii-7967_1019370.html

Antreprenorii interesaţi să-şi lanseze o afacere în domeniul turismului rural vor putea să se ghideze de recomandările manualului „Organizarea şi gestionarea afacerilor în domeniul turismului rural”, lansat de Agenţia Turismului. Directorul general al agenţiei, Nicolae Platon, a declarat că în baza studiilor efectuate s-a ajuns la concluzia că marea majoritate a turiştilor străini care vizitează Moldova prezintă interes pentru turismul rural, dar cu regret acest domeniu nu este dezvoltat suficient, transmite IPN.

„În prezent activează 20 de structuri de primire turistică în mediul rural, clasificate ca pensiuni agroturistice. Este un număr insuficient pentru ţara noastră. Pentru a-i ajuta pe acei gospodari care doresc să-şi organizeze o afacere în domeniul turismului rural, să creeze locuri de muncă, am elaborat acest manual, care este un ghid practic ce descrie toate procedurile de lansare a unei pensiuni agroturistice, normele legale şi posibilităţile de tragere a proiectelor internaţionale în domeniul respectiv”, a spus Nicolae Platon.

O altă ediţie lansată de Agenţia Turismului este „Vernisajul turistic al Republicii Moldova”. Cartea editată în limba română şi engleză atrage atenţia turiştilor asupra a 10 motive pentru care merită să viziteze Moldova şi prezintă potenţialul turistic al ţării. Cartea va fi oferită prioritar şefilor de delegaţii care ne vizitează ţara. O altă carte, „Retrospectiva turismului moldovenesc”, descrie istoria turismului moldovenesc din 1959, când au început să vină primele grupuri turistice organizate, şi până în 2014.

„Ghidul traseelor turistice din Republica Moldova”, încă o monografie, descrie 20 de trasee turistice din ţară, cu detalii despre obiectivele turistice din fiecare raion, cu informaţii despre toate pensiunile şi hotelurile, dar şi despre unităţile de alimentaţie publică cu specific naţional şi internaţional. Ghidul a fost editat într-un tiraj limitat din cauza lipsei de fonduri şi urmează a fi transmis tuturor catedrelor de turism de la universităţi şi la toate bibliotecile din ţară. După ce vor fi identificate surse financiare suplimentare, monografia se va regăsi şi în librării.