Traseul Chişinău- Leuşeni va fi dat în exploatare doar după ce va fi avizat de un laborator independent
https://www.ipn.md/index.php/ro/traseul-chisinau-leuseni-va-fi-dat-in-exploatare-doar-dupa-7966_966101.html
Traseul de importanţă naţională şi internaţională Chişinău - Leuşeni va fi dat în exploatare doar după ce va fi verificat şi avizat de un laborator independent, spune premierul Vasile Tarlev.
Responsabili din cadrul ministerului transporturilor şi gospodăriei drumurilor, precum şi antreprenorul general au comunicat că lucrările se desfăşoară în ritm normal şi dacă finanţarea acestora va fi efectuată în termenele stabilite, spre finele lunii septembrie traseul Chişinău – Leuşeni va fi dat în exploatare.
Vasile Tarlev a menţionat că autobanul Chişinău-Leuşeni este primul traseu de nivel european din Moldova şi trebuie finalizat operativ, dar nu în detrimentul calităţii lucrărilor efectuate.
Traseul Chişinău –Leuşeni este de o lungime de 99 km. Deja au fost construite 65 km de traseu. Proiectul a început în anul 2006.
Premierul a apreciat anterior că modernizarea şi repararea drumurilor naţionale este foarte costisitoare. Potrivit lui, un kilometru de drum cu două benzi tur retur pe acest traseu a costat bugetul de stat nu mai puţin de 6 mln lei.
Autorităţile au anunţat că au alocat în anul curent de la bugetul de stat pentru reabilitarea drumurilor din ţară circa 1 mlrd lei. La reconstrucţia drumurilor au fost atrase şi 100 mln USD - credite ale Băncii Mondiale, Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi Băncii Europene de Investiţii.
Guvernul intenţionează să realizeze pe viitor proiecte importante de reconstrucţie a drumurilor pe traseele: Cimişlia- Comrat, Căuşeni– Palanca, Orhei – Rezina, Chişinău-Bălţi, Chişinău-Cimişlia şi Valea Perjei-Cimişlia.