logo

Tot mai mulți moldoveni procură semnătura electronică pentru a putea utiliza serviciile publice electronice


https://www.ipn.md/index.php/ro/tot-mai-multi-moldoveni-procura-semnatura-electronica-pentru-a-putea-utiliza-ser-7542_1065935.html

În anul 2018, numărul persoanelor fizice care au primit, la solicitare, semnături electronice, eliberate de Centrul de înregistrări al Instituției publice „Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” (CTIF) a crescut, față de anul 2017, cu mai bine de 47% și a alcătuit circa 16,5 mii. În comparație cu anul 2016, numărul cetățenilor care au devenit titulari ai semnăturii electronice eliberate de CTIF a sporit aproape de trei ori.

Conform datelor Centrului de înregistrări al CTIF, în anul de referință acesta a eliberat în total peste 20,6 mii de semnături electronice sau cu 31 la sută mai multe decât în anul 2017. Din numărul total de semnături electronice circa 4,2 mii au fost eliberate, la solicitare, persoanelor juridice. 

Specialiști ai CTIF explică dinamica ascendentă a numărului doritorilor de a deține și utiliza semnătura electronică prin extinderea gamei de servicii publice electronice și creșterea încrederii oamenilor în eficiența utilizării acestor servicii. Agenții economici pot utiliza serviciul semnătura electronică pentru a semna la distanță contracte și documente, economisind timpul și resursele financiare, iar cetățenii pot semna acte, cereri sau declarații oficiale fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice.

Doritorii de a obține semnătura electronică de la CTIF pot completa cererea respectivă în regim on – line, accesând link – ul https://office.fsi.md/pki/office/create-order-1 sau o pot depune personal la Centrul de înregistrări al CTIF pe adresa: mun. Chișinău, str. Constantin Tănase 6, etajul 3, biroul 303.

Specialiștii Centrului înregistrează cererile primite, în baza validării datelor semnatarilor acestora, și solicită Instituției publice „Serviciul Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică”, care gestionează Centrul unic de certificare al Guvernului, emiterea certificatului cheii publice, după care transmite solicitantului dispozitivul de creare a semnăturii electronice și certificatul respectiv. Aceeași procedură se aplică și în cazurile de suspendare, restabilire și/sau revocare a certificatelor cheilor publice. Fiecare procedură durează cel mult 5 minute.

Mai multe informații despre procedura de obținere a semnăturii electronice le puteți afla de la specialiștii Centrului de înregistrări al CTIF la tel: 022 822 040.

 

Serviciul de presă al CTIF
4 februarie 2019

 


DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenţia de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea şi esenţa conţinutului comunicatului, prezentat spre publicare şi/sau distribuire