logo

Termenul de implementare a proiectului Managementul Finanţelor Publice a fost prelungit


https://www.ipn.md/index.php/ro/termenul-de-implementare-a-proiectului-managementul-finantelor-publice-a-fost-7966_974016.html

Preconizat iniţial a fi realizat în perioada 2006-2009, termenul de implementare a proiectului Băncii Mondiale „Managementul Finanţelor Publice” a fost prelungit până în 2011, transmite Info-Prim Neo. Costul proiectului este de 15,3 mln dolari, dintre care 8,6 mln – creditul Băncii Mondiale. Co-finanţatori sunt guvernul Olandei – 4 mln dolari şi Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare Internaţională (SIDA) – 2mln dolari. Contribuţia Guvernului R. Moldova este de 0,7 mln dolari. Obiectivul proiectului rămâne acelaşi: consolidarea gestionării finanţelor publice prin dezvoltarea capacităţii instituţionale în administrarea fondurilor publice; modernizarea procesului de elaborare şi executare a bugetului; implementarea unui sistem de control şi audit intern, a declarat joi, 12 februarie, ministrul finanţelor, Mariana Durleşteanu. Melanie Marlett, director de ţară al BM pentru Moldova, a menţionat că reformele trebuie să fie coordonate cu resursele existente şi că scopul sintetizat al proiectului este anume acesta – monitorizarea strictă a tuturor alocărilor din banii publici şi modul cum aceştia sunt utilizaţi. Nina Lupan, viceministru al finanţelor, a spus că pe parcursul perioadei de implementare a proiectului – în al treilea an – a fost elaborat un model nou de prognozare, precum şi instrumente de modelare macroeconomică. Au fost aprobate Clasificaţia bugetară şi Planul de conturi, în vederea elaborării sistemului informaţional integrat de management financiar. Standardele naţionale de audit intern sunt compatibile cu cele internaţionale. De asemenea, au fost elaborate 12 module de instruire în domeniul gestionării finanţelor publice şi instruiţi 1278 de funcţionari publici din administraţia publică centrală şi locală, a subliniat viceministrul. Potrivit oficialilor, e nevoie de mai mult timp pentru implementarea sistemului informaţional integrat de management financiar. Deja a fost selectată prin tender o companie internaţională specializată în domeniu, contractul urmând să fie încheiat până la 1 martie curent. Se prevede, de asemenea, până în 2011să fie creat un Centru de instruire pe lângă Ministerul Finanţelor, care va prelua 6 module de instruire mai specifice a autidorilor, contabililor şi altor specialişti.