Strategii de afaceri pentru atragerea oamenilor săraci
https://www.ipn.md/index.php/ro/strategii-de-afaceri-pentru-atragerea-oamenilor-saraci-7966_970505.html
Un nou raport PNUD, făcut public la 10 iulie, prezintă strategii şi mecanisme pentru extindea practicilor tradiţionale în afaceri şi implicarea oamenilor sărăci în calitate de parteneri în asigurarea bunăstării, transmite Info-Prim Neo.
Potrivit coautorului Christina Gradl, raportul atrage atenţia asupra sporirii pieţelor incluzive. În baza mai multor exemple concrete este demonstrată eficacitatea modelelor în baza principiului incluziunii sociale, atât pentru dezvoltarea progresului uman, cât şi pentru mai multe modele de business.
Chiar dacă oamenii săraci au potenţial cât priveşte consumul, producerea, inovaţia, sau activitate antreprenorială, aceasta nu poate fi valorificat, precizează Christina Gradl. Sectorul privat nu poate cunoaşte necesităţile oamenilor săraci. Raportul menţionează ce pot face companiile, dar şi autorităţile, comunităţile, organizaţiile neguvernamentale sau donatoare pentru a asigura bunăstarea.
Raportul „Valori pentru toţi: Strategii de afaceri pentru implicarea oamenilor săraci” inserează strategii realizate cu succes de companiile private pentru depăşirea celor mai frecvente obstacole în afaceri cu implicarea oamenilor săraci.
Potrivit reprezentantului PNUD Moldova, Aliona Niculiţă, sărăcia poate fi soluţionată printr-o creştere economică durabilă la care trebuie să contribuie sectorul privat prin crearea locurilor de muncă, prin crearea bunurilor şi serviciilor vitale pentru cetăţeni.
Potrivit şefului Direcţiei generale politici comerciale, din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, Ocatavian Calmâc, problema sărăciei în Moldova este una acută. Fiecare a treia persoană se află sub pragul absolut al sărăciei şi circa 4 la sută din populaţie trăieşte în sărăcie extremă.
Raportul prezentat de PNUD se bazează pe 50 de studii de caz care demonstrează succesul dintre rentabilitate şi impactul social în funcţionarea companiilor.
În Republica Moldova, PNUD a lansat în 2006 iniţiativa Pactului Global şi a reuşit să creeze parteneriate de promovare a conceptului de responsabilitate socială. În prezent, Reţeaua Pactului Global Moldova include 38 de membri - companii transnaţionale active pe piaţa locală şi companii autohtone.