logo

Serviciul Vamal, mai aproape de oameni prin intermediul noii strategii de comunicare


https://www.ipn.md/index.php/ro/serviciul-vamal-mai-aproape-de-oameni-prin-intermediul-noii-7967_1092725.html

Sporirea încrederii societății în instituția Serviciului Vamal, oferirea unor informații prompte și clare cetățenilor și dezvoltarea comunicării cu mass-media. Sunt obiectivele de bază stipulate în noua strategie de comunicare a Serviciului Vamal. Documentul a fost elaborat cu suportul Uniunii Europene, prin intermediul proiectului „Misiunea Înalților Consilieri UE”, transmite IPN.

Noua Strategie de comunicare a Serviciului Vamal a fost prezentată publicului larg în cadrul unei conferințe de presă. Documentul a fost elaborat cu scopul de a stabili un cadru clar de interacțiune atât pe intern, cât și extern, dar și de a identifica canalele și instrumentele potrivite pentru comunicare.

La evenimentul de lansare a Strategiei, directorul Serviciului Vamal, Igor Talmazan, a subliniat rolul comunicării pentru autoritatea vamală. „În această perioadă dificilă este importat să avem o comunicare cât mai extinsă pentru a identifica problemele cu care se confruntă societatea, pentru a aduce la cunoștință deciziile prompte pe care luăm, care au menirea de a debloca unele situații de criză. Serviciul Vamal este entitatea care are o implicare directă în cadrul relațiilor economice, întrucât prin intermediul Serviciului Vamal este asigurată securitatea economică a statului și create premisele pentru facilitarea comerțului”, a spus Igor Talmazan.

La rândul său, Vasile Plămădeală, consilier pe probleme de comerț din cadrul Delegației Uniunii Europene în Republica Moldova, a menționat parteneriatul stabil de care se bucură Republica Moldova și Uniunea Europeană, în baza Acordului de Asociere, drept urmare UE fiind principalul partener comercial al țării noastre.

„O comunicare promptă, deschisă, a autorității vamale este esențială în facilitarea comerțului, iar UE de-a lungul timpului a sprijinit eforturile de modernizare a instituției”, a  menționat reprezentantul Delegației Uniunii Europene.

Strategia de comunicare a Serviciului Vamal este realizată în cadrul Proiectului EUHLA de susținere a dezvoltării organizaționale a Serviciului Vamal. Pentru realizarea acestuia, au fost utilizate materialele Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD).