logo

Sergiu Ostaf: Modificările propuse la Codul Audiovizualului vor limita libertatea de exprimare


https://www.ipn.md/index.php/ro/sergiu-ostaf-modificarile-propuse-la-codul-audiovizualului-vor-limita-libertatea-7978_1019337.html

Modificările propuse de către deputaţii PDM şi PLDM la Codul Audiovizualului atentează direct la libertatea mass-media şi lovesc dur în dreptul la libera exprimare. Declaraţia aparţine directorului executiv al Centrului de Resurse pentru Drepturile Omului CREDO, Sergiu Ostaf, şi a fost făcută în cadrul emisiunii „Pahomi” de la postul de televiziune „Realitatea TV”, transmite IPN.

Potrivit lui Ostaf, modificările propuse nu au temei logic. „De ce un prezentator de televiziune trebuie să răspundă pentru declaraţiile făcute de către un invitat în studio şi să-l impună pe acesta să prezinte probe? Sau de ce să fie obligat prezentatorul ca să prezinte replica celui criticat, dacă aceasta poate că nu doreşte să folosească dreptul la replică? Sau jurnalistul trebuie să-l impună? Există riscul ca emisiunile talk-show să se transforme în procese de judecată cu prezentări de probe şi cu acordarea dreptului la apărare. Din păcate,politicienii n-au învăţat lecţia pe care ne-a dat-o CEDO încă în 2001 în cazul Busuioc contra Moldovei. Acolo este delimitat clar ce este opinie, ce reprezintă faptele eronate, când intervine responsabilitatea pentru faptele eronate”, a declarat Ostaf.

Directorul CREDO consideră că prin acest proiect de lege autorii lui s-au asigurat de critica din partea mass-media.”Anumite persoane de la putere  care sunt criticate încearcă să se protejeze de critică. Acest proiect de lege vine după ce unii politicieni din coaliţia de guvernare i-au atacat în instanţă pe cei care i-au criticat”, a spus Ostaf.

Sergiu Ostaf s-a pronunţat şi împotriva interdicţiei care ar putea fi impusă postului public de televiziune „Moldova 1”  de a nu difuza reclamă electorală. „Nu văd nimic rău dacă şi postul public de televiziune ar putea să câştige un ban din publicitatea electorală. Doar să nu fie publicitate excesivă. Dar un 30 de minute pe zi ar putea să le ofere spoturilor electorale. Cred că acest amendament reprezintă un lobby din partea proprietarilor unor posturi de televiziune”, a opinat Ostaf.