Ministerul Educației și Cercetării își propune să atingă în anul 2027 o cotă de 80% a instituțiilor de învățământ care vor fi adaptate pentru copiii cu dizabilități și copiii cu cerințe educaționale speciale. Obiectivul se conține în Programului de dezvoltare a educației incluzive în Republica Moldova pentru anii 2024-2027, aprobat de Guvern, transmite IPN.
Potrivit ministrului educației, Dan Perciun, documentul-cadru stabilește obiectivele pentru următorii patru ani pe dimensiunea educației incluzive. „Sunt câteva probleme care rămân nerezolvate, deși Republica Moldova a înregistrat succese deosebite în ultimii ani în asigurarea accesului pentru toți copiii în instituțiile de învățământ general și renunțarea la o abordare segregaționistă a copiilor cu nevoi educaționale speciale”, a adăugat oficialul.
Ministerul își propune să asigure un mecanism de finanțare incluziv pentru copiii cu nevoie educaționale speciale în grădinițe. Or, astăzi el lipsește. Dar și să fie oferite serviciile necesare pentru copiii cu dizabilitate severă, care astăzi nu beneficiază pe deplin de ceea ce ar trebui pentru a face față activităților în școli și grădinițe obișnuite.
Per general, Programul de dezvoltare a educației incluzive în Republica Moldova pentru anii 2024-2027 vine să asigure o educație incluzivă de calitate pentru toți copii și tinerii, astfel încât până în anul 2027 toți copii și elevii, indiferent de grupul-țintă, să fie incluși în instituții de învățământ general, iar absolvenții din acest grup să aibă acces la învățământul profesional tehnic și superior, precum și la alte forme de educație pe tot parcursul vieții, având asigurată tranziția pe piața muncii.