logo

Problema parcărilor pe trotuar, discutată într-un nou articol sic!


https://www.ipn.md/index.php/ro/problema-parcarilor-pe-trotuar-discutata-intr-un-nou-articol-sic-7978_1026871.html

Problema parcărilor din contul trotuarului în Chişinău, în special în contextul renovării străzii Vasile Alecsandri, este discutată într-un nou articol al proiectului sic!

„Imaginea maşinilor căţărate pe trotuare s‐a întipărit deja adînc în peisajul oraşului Chişinău. În esenţă, pietonilor li se fură treptat trotuarul,” astfel se identifică în articol problema generală.

Iată un fragment din articol:


Care e soluţia propusă de Primărie?

Dacă la începutul primului său mandat, în 2007, Primarul General nu vedea cu ochi buni practica parcărilor pe trotuar, pledînd pentru parcări supraetajate şi subterane printre altele, ulterior Dorin Chirtoacă merge pe calea efortului minim şi le amenajează direct pe trotuar.

Mai mult, Primarul Dorin Chirtoacă propune amenajarea acestor parcări chiar şi în proiectele de renovare a străzilor finanţate de instituţiile europene.

Care e soluția cea mai bună din lume, potrivit Primarului?

În cadrul reparației capitale a străzii Alecsandri, Primăria amenajează parcări fie integral pe trotuar, fie parțial, unde parțial înseamnă că mașinile urmează să se parcheze pe o denivelare special amenajată cu două roți laterale.

„Parcările pe strada Vasile Alecsandri, de la (strada) 31 August în sus, urmează a fi amenajate în paralel cu strada, fie integral pe trotuar, fie parțial. (...) O altă soluție mai bună nu am văzut să găsească nimeni nicăieri în lume”, a declarat Dorin Chirtoacă.

De ce soluția „cea mai bună” de fapt nu e cea mai bună?

Oricine face o plimbare pe strada renovată, chiar nefiind expert în urbanism, se poate convinge de următorul lucru: nu există un standard unic după care să fi fost amenajate parcările. În lipsa unor standarde clare, șoferii sunt puși în situația de a parca după cum îi taie capul”.



Articolul continuă prin a enumera unele soluţii care ar fi, conform practicilor europene, mai bune decât parcările din contul trotuarelor.

Articolul integral poate fi citit pe pagina proiectului sic!

sic! este un proiect al agenţiei IPN, implementat cu suportul financiar al Fundaţiei Soros-Moldova. Scopul proiectului sic! e să identifice în declaraţiile publice de impact minciunile, inexactităţile şi manipulările, să informeze într-un mod simplu şi accesibil cetăţenii despre acestea.