Posesorii de carduri eliberate de Banca Socială, Unibank, Moldova-Agroindbank şi EuroCreditBank în continuare nu pot efectua retrageri de numerar de la bancomate şi POS-Terminale, şi nici achitări cu cardul. Problema anunţată miercuri, 22 iulie, de instituţiile bancare nu a fost deocamdată soluţionată. Reperezentanţii băncilor au declarat pentru IPN că specialiştii companiei de procesare a cardurilor lucrează la înlăturarea deficienţelor tehnice din sistem şi, cel mai probabil, după prânz situaţia va fi depăşită.
Şeful Secţiei carduri a Băncii Sociale, Vladimir Muntean, a declarat că s-a lucrat şi pe parcursul nopţii pentru a restabili funcţionarea sistemului cât de curând posibil. Până în prezent, nu au fost înregistrate plângeri din partea clienţilor, însă cel mai probabil nemulţumiri există, în mod special din partea clienţilor care se află peste hotare, pentru că cei din ţară îşi pot ridica banii la filiale băncii.
Reprezentantul EuroCreditBank, Anastasia Holban, a declarat că, potrivit specialiştilor de la compania responsabilă, soluţionarea problemei va mai dura câteva ore. Şi în acest caz, clienţii nu au depus plângeri, însă au fost înregistrate mai multe apeluri la bancă de la clienţi.
Şi reprezentantul Unibank a menţionat că se lucrează la înlăturarea problemei. Clienţii sunt atenţionaţi că fiecare deţinător de card poate retrage bani din contul de card în reprezentanţa băncii unde i-a fost eliberat cardul sau în sediul central al băncii.
Responsabila de relaţiile cu presa de la Moldova Agroindbank, Svetlana Rudenco, a declarat că mai multe precizări la acest subiect vor vor fi făcute într-un comunicat de presă care va fi publicat pe pagina online a instituţiei
Problemele legate de procesarea cardurilor la cele 4 bănci au fost sesizate pe parcursul zile de miercuri.