logo

Posibilitatea de a introduce conceptul de stare de bine în școală, discutat la Parlament cu un expert din România


https://www.ipn.md/index.php/ro/posibilitatea-de-a-introduce-conceptul-de-stare-de-bine-7967_1103685.html

Posibilitatea de a introduce conceptul de stare de bine în școală, în legislație sau de a crea programe naționale de formare a profesorilor cu privire la starea de bine în școli și cum poate fi aceasta asigurată a fost discutată de deputata Angela Munteanu-Pojoga cu expertă în educație din România, Anca Tîrcă, transmite IPN cu referire la un comunicat de presă al Parlamentului.

Experta în educație, Anca Tîrcă, a declarat că este un concept important pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor și pentru a crea un mediu educațional propice în instituțiile de învățământ. Acest concept presupune includerea stării de bine în școală în strategia de dezvoltare a școlii, intervenții la nivelul elevilor, profesorilor, părinților, dar și a comunității în vederea creșterii stării de bine în școală, ceea ce asigură transformarea sau reformarea școlii, angajamentul comun pentru obținerea stării de bine și, în final, rezultatele. Experta a menționat că în școlile în care a fost aplicat conceptul stării de bine elevii și-au îmbunătățit rezultatele academice, dar și cele care țin de dezvoltarea socio-emoțională.

Parlamentara Angela Munteanu-Pojoga a evidențiat importanța colaborării și dialogului între decidenții politici, experți și practicienii din domeniul educației pentru a îmbunătăți sistemul de învățământ din Republica Moldova. „Ne propunem să continuăm colaborarea și schimbul de idei pentru a identifica și a implementa cele mai bune practici și soluții care ar asigura un mediu sănătos și propice pentru dezvoltarea elevilor”, a concluzionat Angela Munteanu-Pojoga.

În cadrul discuțiilor, a fost făcut un schimb de opinii cu privire la politicile și programele naționale în domeniul educației. În această ordine de idei, deputata a evidențiat eforturile autorităților în vederea combaterii fenomenului bullyingului în școli prin lansarea unei campanii cu genericul „Împreună, fără bullying”, la care s-a alăturat și Parlamentul. De asemenea, a menționat despre programul „Școala-model”, prin intermediul căruia vor fi efectuate investiții în 35 de instituții din Republica Moldova, în vederea modernizării acestora, pentru ca elevii să beneficieze de educație de calitate.