Pe parcursul ultimilor 5 ani s-au înregistrat tendinţe de micşorare a numărului de şcoli din R.Moldova
https://www.ipn.md/index.php/ro/pe-parcursul-ultimilor-5-ani-s-au-inregistrat-tendinte-de-micsorare-a-numarului--7967_963336.html
Pe parcursul ultimilor 5 ani s-au înregistrat tendinţe de micşorare a
numărului de şcoli, atât în mediul urban, cât şi în mediul rural. Numărul total al şcolilor a diminuat de la 1580 în anul de studii 2002/03 până la 1539 în 2006/07. Trei pătrimi din numărul total de şcoli funcţionau în mediul rural, atestă datele Biroului Naţional de Statistică, citat de Info-Prim Neo.
La începutul anului de studii 2006/07 în R. Moldova învăţământul primar şi secundar general se realiza în 1539 instituţii. În oraşe erau înregistrate 32 de şcoli primare, 54 de gimnazii, 223 de licee, 61 de şcoli medii de cultură generală, 16 şcoli pentru copii cu deficienţe în dezvoltarea intelectuală sau fizică. În mediul rural erau înregistrate 64 de şcoli primare, 614 gimnazii, 219 licee, 235 de şcoli medii de cultură generală şi 21 de şcoli pentru copii cu deficienţe în dezvoltarea intelectuală sau fizică.
Comparativ cu anul de studii 2000/2001 ponderea liceelor în numărul total de unităţi şcolare s-a majorat de 2,4 ori şi constituie 28,7%, iar ponderea şcolilor medii de cultură generală s-a micşorat cu 16 puncte procentuale.
Majoritatea şcolilor de zi, gimnaziilor, liceelor (98,5%) reprezintă proprietatea publică. Funcţionează, de asemenea, 23 instituţii de învăţământ cu proprietate privată, inclusiv 21 licee şi 2 gimnazii.
La începutul anului de studii 2006/07 numărul total de elevi înscrişi la învăţământul primar şi secundar general a înregistrat cifra de 491,5 mii persoane, fiind în scădere cu 4,9% faţă de anul şcolar
precedent şi cu 21,9% faţă de anul 2000/01. Majoritatea absolută a elevilor (99,0%) erau înscrişi în şcolile publice. Cei 4,3 mii elevi din şcolile particulare învăţau în mediul urban.
Ponderea şcolarilor care învaţă în limba română este de 79,5%, în limba rusă – 20,3% şi în alte limbi – 0,2%. Alte limbi de predare în învăţământul primar şi secundar general sunt: ucraineană, bulgară, engleză.