logo

Observatori OSCE/BIDDO: Mass-media privată reflectă părtinitor campania electorală. ALEGERI 2015


https://www.ipn.md/index.php/ro/observatori-oscebiddo-mass-media-privata-reflecta-partinitor-campania-electorala-7965_1020508.html

Presa privată din Republica Moldova reflectă părtinitor campania electorală pentru alegerile generale locale din 14 iunie. Constatarea aparţine misiunii restrânse OSCE/BIDDO de observare a alegerilor, transmite IPN cu referire la traducerea neoficială a primului raport al misiunii.

În raport se spune că Moldova dispune de un număr mare de instituţii media, care oferă o pluralitate de opinii, însă acestea sunt percepute drept politizate. Concentrarea proprietăţii în mass-media este un subiect de îngrijorare pentru societatea civilă şi organizaţiile internaţionale. Membrii misiunii constată că difuzorul public, Moldova 1, este unul din cele mai influente posturi TV din ţară.

La alegerile locale, difuzorii locali sunt obligaţi să organizeze dezbateri electorale. La 17 aprilie, CEC a aprobat regulamentul cu privire la reflectarea alegerilor în mass-media, prin care toţi difuzorii trebuie să reflecte campania într-un mod echidistant, echilibrat şi imparţial. Publicitatea electorală politică plătită este permisă, dar este limitată la două minute per concurent pe zi la fiecare difuzor.

Conform CCA, 104 difuzori reflectă campania electorală şi 74 dintre aceştia organizează dezbateri. La 27 mai CCA a publicat primul său raport şi a avertizat şase posturi private pentru reflectare părtinitoare, cu aceeaşi ocazie a suspendat retransmiterea postului Russia 24.