logo

Numărul estimat de pasageri impune adaptarea infrastructurii aeroportuare, ministru


https://www.ipn.md/index.php/ro/numarul-estimat-de-pasageri-impune-adaptarea-infrastructurii-aeroportuare-minist-7967_1104849.html

Estimările arată că în 3-4 ani Aeroportul Internațional Chișinău va avea mai mult de 5 milioane de pasageri care vor zbura din și spre Chișinău, însă infrastructura de care dispune în acest moment aerogara nu este suficientă pentru a face față unui număr atât de mare de călători. În acest context, se pune în discuție posibilitatea construirii unui terminal nou și îmbunătățirea pistelor de aterizare și decolare. Despre aceasta a menționat ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, Andrei Spînu, la o conferință internațională în domeniul aviației, desfășurată la Chișinău, transmite IPN.

Ministrul a comunicat că infrastructura de care dispune actualmente aeroportul poate să satisfacă necesitățile pentru un număr cuprins între 3,5 milioane și maximum 4,2 milioane de pasageri pe an. „Anul trecut am avut 2,4 milioane de pasageri care au zburat din Aeroportul Chișinău. Cifrele noastre acum ne demonstrează că la finele anului vom avea între 3,2 milioane și până la 3,4 milioane de pasageri. Este o creștere foarte mare pentru aeroport. Dacă ne uităm la toate parcările, infrastructura pe care o avem și terminalele din aeroport, este un semn că nu estre suficient pentru un astfel de număr de pasageriˮ, a subliniat ministrul.

Andrei Spînu și-a manifestat speranța că până la finele anului va fi elaborat studiul de fezabilitate pentru îmbunătățirea infrastructurii aeroportului. „Noi avem un acord cu Corporația Financiară Internațională (IFC), parte componentă a Băncii Mondiale, și vom începe un studiu de fezabilitate anul acesta și sperăm că până la finele anului vom avea deja elaborat planul de fezabilitate pentru îmbunătățirea infrastructurală a aeroportuluiˮ, a spus oficialul.

Ministrul a remarcat că, atunci când este vorba despre dezvoltarea infrastructurală a aeroportului, este necesar să fie luată în calcul partea financiară – cine își va asuma toate costurile de modernizare, companiile de construcție care se vor ocupa de reabilitare și, cel mai important aspect, cine va administra acest aeroport. „Pe de o parte, noi putem să avem cea mai bună infrastructura, putem să avem cele mai bune tehnologii, dar în cazul în care nu avem cele mai bune persoane, cu experiența internațională din punct de vedere al administrării aeroporturilor, în cazul acesta nu vom reușiˮ, a declarat ministrul.

Andrei Spînu a mai spus că din momentul când conducerea țării a preluat aeroportul, au fost restabilită principala pistă de decolare, căile de rulare, au fost amenajate locurile de parcare. În prezent, se lucrează la modernizarea sistemului de alimentare cu energie electrică și atragerea companiilor care ar putea să investească în Republica Moldova. În ultimii ani, aproximativ 10 companii aeriene au decis să-și reia sau să lanseze noi rute spre Chișinău.