logo

Numărul de abonaţi la televiziunea cu plată scade


https://www.ipn.md/index.php/ro/numarul-de-abonati-la-televiziunea-cu-plata-scade-7966_1022361.html

Numărul total de abonaţi la serviciul de televiziune furnizat contra plată, prin reţele de cablu, IP TV şi MMDS, a scăzut, în primul semestru al anului curent. Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), numărul abonaţilor a scăzut cu mai bine de 5,6 mii (2,1%) şi a alcătuit 268,4 mii, iar volumul vânzărilor pe acest segment de piaţă s-a diminuat cu 3,8 milioane de lei (4,7%) şi a însumat peste 77,4 milioane lei, transmite IPN.

Conform datelor prezentate de către cei 138 de furnizori activi ai serviciului TV contra plată, din numărul total de abonaţi 51,4% utilizau reţele TV prin cablu, 48,2% - reţele IP TV şi 0,4% - reţele MMDS. Aceleaşi date arată că 58,5% din abonaţi recepţionau semnalul TV în format analogic şi 41,5% - în format digital.

Micşorarea veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea volumului de vânzări realizate de operatorii de reţele TV prin cablu şi reţele MMDS. Cifra de afaceri a acestor operatori a scăzut, faţă de primul semestru al anului 2014, cu 7,3 milioane lei (13,4%) şi a totalizat circa 47,4 milioane lei. În acelaşi timp, vânzările realizate de operatorii de reţele IP TV au crescut cu 3,5 milioane lei (+13%) şi au însumat peste 30 de milioane lei.

Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată practic nu s-a schimbat (+0,4%) şi a alcătuit 47,9 lei.

În prima jumătate a anului 2015, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciului TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SRL „Sun Communications” – 28,6%, SA „Moldtelecom” – 28,4%, SRL „TV BOX” – 10,2%, SRL „AMT” – 3,8%. Ceilalţi 134 de furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 29%.