logo

Noul proprietar a investit în infrastructura UNIC 180 de milioane de lei


https://www.ipn.md/index.php/ro/noul-proprietar-a-investit-in-infrastructura-unic-180-de-7967_1087928.html

Noul proprietar a investit până acum în infrastructura centrului comercial UNIC 180 de milioane de lei. Respectivele investiții au fost îndreptate spre amenajarea scuarului din fața centrului comercial și amenajarea teritoriului adiacent de pe strada Ismail. Despre aceasta Leonid Sidorov, director general, a comunicat într-un briefing de presă la IPN.


 

Directorul a precizat că, începând cu anul 2016, au fost implicați unii din cei mai importanți arhitecți din Europa pentru a crea conceptul și noua imagine a Centrului Comercial UNIC. Imaginea de pe fațada principală de pe strada Ismail, care e vizibilă astăzi, corespunde cu conceptul creat de arhitecții de la Chapman and Taylor din Germania. Și conceptul de modernizare pe care se va merge în continuare este elaborat de arhitecții acestei companii cu renume mondial.



S-au efectuat importante investiții în infrastructura clădirii, investiții care nu s-au mai făcut de 25 de ani. Cei 180 de milioane de lei au fost îndreptați spre amenajarea scuarului din fața centrului comercial și amenajarea teritoriului adiacent. Au fost demolate toate construcțiile ușor demontabile din preajmă– piața de flori, terasa de vară. Iar ca rezultat, această zonă din centrul capitalei a căpătat cu totul altă „față”, mult mai atractivă, menționează Leonid Sidorov.



Directorul a mai spus că, din 2016 până în 2021, Magazinul Universal Central  „UNIC” a achitat impozite în valoare totală de 81,2 milioane de lei, din care doar impozitul funciar a fost peste 640 de mii de lei, iar chiria terenurilor a fost de 2,1 milioane de lei.

Odată cu schimbările care s-au făcut, a crescut și numărul agenților economici care închiriază spații comerciale în cadrul centrului comercial, ceea ce generează din nou creșteri ale impozitelor achitate la stat.  Astăzi, închiriază spații în cadrul centrului comercial 327 de companii, fiecare dintre care creează locuri de muncă și participă la completarea bugetului țării prin impozitele achitate.



„Cu siguranță, odată cu implementarea planului de modernizare, vor veni noi branduri. Deja la această etapă putem anunța despre intențiile pe care le au în acest sens cinci branduri de renume, inclusiv urmează să fie deschis primul magazin din Republica Moldova sub brandul KOTON”, a precizat Leonid Sidorov.

În continuare, centrul comercial UNIC își va axa activitatea pe atragerea de noi branduri, sporirea rolului său social-economic, modernizarea infrastructurii, inclusiv pornind de la interesele locuitorilor și oaspeților capitalei, schimbarea la față în bine a zonei de desfășurare a activității. La următoarea etapă, urmează a fi investiți adițional peste 250 de milioane de lei. Noile investiții vor fi îndreptate spre creșterea confortului și amenajarea zonei, „pentru ca această să devină  cel mai frumos loc de agrement și relaxare din municipiul Chișinău, ce va fi destinat chișinăuienilor și oaspeților capitalei”, a mai spus director general, Leonid Sidorov.


Notă: Agenția IPN oferă dreptul la replică persoanelor care se consideră vizate în știrile realizate de pe declarațiile organizatorilor prezentei conferințe de presă, inclusiv prin facilitarea organizării altei conferințe de presă în condiții similare.