logo

Mobiasbanca-OTP Group înregistrează o creștere a creditării persoanelor fizice


https://www.ipn.md/index.php/ro/mobiasbanca-otp-group-inregistreaza-o-crestere-a-creditarii-persoanelor-7542_1075714.html

 



24.08.2020, Chișinău


În contextul pandemiei și scăderii dramatice a economiei, activitatea Mobiasbanca - OTP Group S.A. este stabilă, înregistrând profit și un nivel satisfăcător al rentabilității pentru primele șase luni ale anului 2020.

Necătând la impactul economic cauzat de situația de urgență în sănătate, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, Mobiasbanca a înregistrat  o dinamică pozitivă a creditării cu amănuntul +30.8%, datorită creditelor de consum ce au înregistrat o creștere de +17.9% și a creditelor ipotecare cu +52.8% creștere

Activitatea de creditare pe partea segmentului corporativ a fost afectată de stagnarea multor activități comerciale în situația de urgență, înregistrând o creștere de 4.1% vs. perioada similară în 2019, datorită creșterii împrumuturilor persoanelor juridice nerezidente.
Din aceleași cauze a fost impactată și rata creditelor neperformante (11.9%), fiind în creștere față de primul trimestru (6%), totuși, profilul de risc este unul moderat și bine monitorizat

 
László Diósi, Președintele Comitetului Executiv - CEO Mobiasbanca: Era de așteptat să avem rezultatele afectate de contextul actual. Totuși, în acest mediu dificil pentru toată lumea,  banca are un bilanț stabil și un nivel de lichiditate confortabil. Această situație excepțională ne-a servit drept catalizator pentru accelerarea proiectelor de digitalizare și dezvoltare a vânzărilor, este un exercițiu mai mult de reinventare și inovare, decât de rezistență. De asta sunt mândru de echipa Mobiasbanca care a demonstrat o dăruire excepțională. Am făcut față situației și ne-am adaptat rapid pentru asigurarea continuității activității și a asistenței acordate clienților noștri.

Mobiasbanca își menține un nivel bun al rentabilității înregistrând un profit net de 40 milioane de MDL în pofida provizionării mari. Principalele realizări ale băncii în Trimestrul 2 față de aceeași perioadă în 2019, sunt

Bilanț stabil cu rata de adecvare a capitalului de 19.2%

Activele totale au crescut +3.9%

Portofoliul de credite este în creștere cu +14%, datorită unei bune creditări a persoanelor fizice


Portofoliul de depozite a înregistrat o creștere de 7.2% la fel și cota de piață a Mobiasbanca în segmentul persoane fizice, atingând 12.4% (vs. 12.2% în T1).  Depozitele retail au crescut cu  + 15.81% grație  depozitelor la vedere în moneda locală. Depozitele IMM-lor și a segmentului corporate au scăzut cu -3.24%, din cauza scăderii activității economice.

Performanță operațională a înregistrat o creștere față de buget + 2.6% și o scădere de -17% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorită scăderii marjelor de profit ca urmare a modificării politicii monetare a BNM

Indicatorul cost/venit a atins valoarea pozitivă de 58% fiind sub nivelul estimat

Nivelul de lichiditate a fost menținut în condițiile politicii monetare incerte, scăderea consumului și micșorarea finanțării în moneda locală. Mobiasbanca dispune de active lichide în moneda locală în proporție de  45.3%, cu o ușoară scădere față de trimestrul 4 al anului 2019 (46%). Surplusul de lichidități disponibile sunt plasate în titluri de stat și obligațiuni BNM


Venitul net bancar - a înregistrat o creștere de +0.09% față de aceeași perioadă a anului precedent. Această creștere este datorată în mare parte următorilor factori

Veniturile din tranzacționarea cu valută au demonstrat o evoluție pozitivă, înregistrând o creștere de +34.6% față de aceeași perioadă a anului precedent, datorita volatilității mari pe piața FOREX. Veniturile nete din dobânzi
– au înregistrat o scădere cu -8.5% datorită politicii monetare a BNM și anume, scăderea ratei de bază și a ratei remunerării rezervelor minime obligatorii, cu toate acestea, banca s-a clasat pe locul 3 în perioada analizată. Veniturilor nete din comisioane de asemenea a înregistrat o scădere de -4%, fapt determinat de scăderea numărului de operațiuni efectuate de clienți în perioada pandemiei.

În această perioadă, Mobiasbanca a fost la fel de atentă față de provocările clienților săi, desfășurând o activitate intensă pentru amânarea și restructurarea plăților aferente împrumuturilor persoanelor juridice. Revenirea puternică a activității de creditare, începând cu luna mai, pe segmentele persoanelor fizice și creditarea ipotecară, este foarte încurajatoare pentru bancă. Au fost continuate proiectele de dezvoltare, lansând un concept nou de deservire a clienților prin Reprezentanți Vânzări Directe, care se vor deplasa la client pentru consiliere. Astfel, clienții potențiali, persoane fizice, vor beneficia de consiliere și pregătire a pachetului necesar de acte pentru obținerea unui credit într-o locația comodă lor, fără a se deplasa la bancă.

În același timp, banca a avansat în dezvoltarea proiectelor de transformare digitală. În etape finale de  producere sunt proiecte ca Internet banking pentru persoane fizice și Mobile banking pentru persoane juridice de talie mică și medie.

-----------------------

DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.