logo

Linie de informare pentru cetăţenii care îşi planifică o călătorie peste hotare


https://www.ipn.md/index.php/ro/linie-de-informare-pentru-cetatenii-care-isi-planifica-o-calatorie-peste-hotare-7967_1013090.html

Serviciul Vamal al Republicii Moldova a creat Centrul de Apel, care vine în sprijinul moldovenilor ce  îşi planifică o călătorie peste hotare sau celor aflaţi în străinătate care vizitează Republica Moldova şi sunt interesaţi de condiţiile de trecere a mărfurilor peste frontiera. Acest serviciu poate fi exploatat prin cele mai moderne instrumente: skype, e-mail şi nemijlocit reţea telefonică. Numărul Call Center + (373 22) 574 111 este afişat la toate Birourile şi posturile vamale, transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al Serviciului Vamal, o evaluare lunară a solicitărilor înregistrate relevă faptul că numărul celor care apelează serviciul de informare şi consultare este în creştere. Analiza întrebărilor parvenite denotă că cel mai mult cetăţenii sunt interesaţi despre modul de achitare a vinietei, despre mărfurile care pot fi traversate de către persoanele fizice peste frontiera vamală, despre vămuirea mijloacelor de transport, calcularea taxei vamale etc.

Dacă linia este ocupată, persoana este îndemnată să lase un mesaj. Ulterior operatorul Call Center-ului va reveni cu un sunet la solicitant şi îi va oferi răspunsul cerut. Linia este deservită de un singur operator, între orele 08.00 şi 17.00.

Răspunsurile la cele mai frecvente întrebări sunt plasate în rubrica Consultant vamal, pe pagina oficială a Serviciului Vamal.