Podul Leușeni-Albița va fi construit integral, iar podurile Cahul-Oancea și Sculeni-Sculeni vor fi reabilitate cu sprijinul financiar al Guvernului de la București. Ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, spune că cele trei obiective de infrastrctură peste Prut ar urma să fie gata până în anul 2027, astfel fluidizându-se traficul dintre Republica Moldova și România, notează IPN.
Podul care leagă localitățile Sculeni din Republica Moldova și Sculeni din România a fost construit în anul 1964, în același an a fost construit și podul Cahul-Oancea, iar podul Leușeni –Albița a fost construit încă în anul 1958. Ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale spune că cele trei poduri au un grad ridicat de uzură, iar pentru siguranță traficului au nevoie de reabilitări urgente.
„La Leușeni-Albița vorbim despre un pod nou care va fi constituit din două benzi paralele. Fiecare dintre aceste poduri este construit în a doua jumătate a secolului trecut, și-au demonstrat eficiența, iar acum necesită modernizare. În urma studiilor de fezabilitate efectuate de colegii noștri din România s-a demonstrat necesitatea imperioasă a reabilitării sau a construcției unor poduri noi, care vor asigura conexiunea dintre cele două maluri ale Prutului. Reabilitarea acestor poduri urmărește obiectul îmbunătățirii condițiilor de trai a cetățenilor, pentru că majoritatea activității comerciale externe a Republicii Moldova este orientată spre Uniunea Europenă”, a spus Lilia Dabija în cadrul emisiunii „Obiectiv Comun” de la TVR Moldova.
Ministra Infrastructurii spune că reabilitarea și construcția celor trei poduri va avea loc din banii Guvernului de la București. Din bugetul de stat al Republicii Moldova vor fi alocate doar fonduri pentru asigurarea infrastructurii adiacente.
„În ședința Guvernului am aprobat inițierea negocierilor pentru aceste trei acorduri, urmează în scurt timp să le negociem cu colegii din România, ulterior să le semnăm și până în 2027 ne propunem reabilitarea și construcția lor, cu suportul financiar al statului român. Republica Moldova va suporta doar cheltuielile infrastructurii de acces, aici e vorba de drumul de acces către aceste trei poduri, dar și infrastructura de activitate a colegilor de la Serviciul Vamal și Poliția de Frontieră”, a spus ministra Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
În vara anului trecut, au fost finalizate lucrările de consolidare a podului rutier de frontieră Giurgiulești-Galați, cu o investiție de circa 8 milioane de lei românești, asigurată în totalitate de Guvernul României.